Adiunktka, z wykształcenia nauczycielka i lektorka języka polskiego, logopedka. Prowadzi zajęcia z zakresu dydaktyki języka polskiego oraz praktycznej nauki języka polskiego jako obcego. Egzaminatorka w egzaminach certyfikatowych poświadczających znajomość języka polskiego jako obcego, członkini Komisji do przeprowadzania egzaminów z języka polskiego i nowożytnego dla cudzoziemców, a także Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej. Posiada uprawnienia do sprawowania funkcji przewodniczącej komisji egzaminacyjnej z języka polskiego jako obcego (zob. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego). Członkini Rady Instytutu Językoznawstwa.
Interesuje się dydaktyką języka polskiego (jako ojczystego i obcego). Szczególnie doskonaleniem i diagnozą percepcji słuchowej. Opublikowała kilkanaście artykułów na ten temat. Autorka monografii pt. Efektywne słuchanie w języku polskim jako ojczystym – diagnoza i profilaktyka. W swoich badaniach stara się łączyć koncepcje lingwo- i glottodydaktyczne.
Prywatnie miłośniczka kotów, języka włoskiego i kultury Italii.
Prowadzone zajęcia: