Metodologia badań nad grami wideo i grami bez prądu, ze szczególnym uwzględnieniem narratologii i komparatystyki kulturowej. Związki gier z literaturą i historią. Wykorzystanie gier w edukacji. Historia kobiet oraz mody.
Publikacje naukowe:
- Rubieże ludonarracji czy konwergencja mediów w tekście? Krótkie formy wideo w narracjach gier, "Kultura Współczesna. Nowe lapidarności", 2/2024.
- Agresja w mechanice gier i jej historyczne wzorce, [w:] Żółć, gniew, furia. Medyczne i kulturowe aspekty na przestrzeni dziejów, red. W. Ślusarczyk, G. Frischke, Lublin 2022.
- Aby odzyskać zdrowie złóż ofiarę w świątyni. Mechanika uzdrowień i punktów życia w grach fabularnych, [w:] Medycyna i Religia, t. 3, red. M. Dąsal, B. Płonka-Syroka, Warszawa 2019.
- Narracja historyczna w mechanice gry wideo na przykładzie cywilizacji bizantyjskiej w Age of Empires II, „Irydion” 2018, t. IV, nr 1.
- Dźwiękowe poszlaki w cyfrowym śledztwie – odgłosy w narracjach gier wideo, [w:] Kryminał. Ćwiczenia z komparatystyki kulturowej, red. A. Regiewicz, Gdańsk 2018.
- Wykorzystanie nowych mediów w wychowaniu patriotycznym dzieci i młodzieży, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji, VIII., pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2018.
- Motyw literacki wykorzystany jako mechanizm narracyjny w opowieści growej na przykładzie postępującego szaleństwa z Zewu Cthulhu H.P Lovecrafta, [w:] Częstochowskie rozważania o historii, literaturze i fantastyce, pod red. M. Dąsala, J. Migoń-Sasuły, Ł. Sasuły, Ewy Lasoty, Częstochowa 2017.
- Edukacyjne i wychowawcze aspekty gier RPG, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji, t. VII, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2017.
- Edukacyjny aspekt gier planszowych na przykładzie polskich gier historycznych, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji. The problems of modern education, t. 6: Formy i metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Forms and methods of working with students with special educational needs, pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2016.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży o słabej identyfikacji z grupą rówieśniczą-zainteresowania niestandardowe, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji: potencjał, talent, uzdolnienia/dysfunkcje, deficyty, niepełnosprawność, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2015.
Koordynator kierunków: Game Studies, Digital Cultures, Lingwistyka stosowana
Prowadzone zajęcia:
Historia gier
Kultura fanowska
Interfejsy gier
Polska branża gier
Społeczne oddziaływanie gier
Architeksty w medium gier
Ikonosfera gier
Socjolekty środowisk fanowskich
Opowieści transmedialne