Pracownik
starszy wykładowca
Sprawowane funkcje:
Koordynator kierunków Game studies, Lingwistyka stosowana, Digital Cultures
Zainteresowania badawcze:

Metodologia badań nad grami wideo i grami bez prądu, ze szczególnym uwzględnieniem narratologii i komparatystyki kulturowej. Związki gier z literaturą i historią. Wykorzystanie gier w edukacji. Historia kobiet oraz mody.


Wykaz wybranych publikacji:


Publikacje naukowe:

  1. Rubieże ludonarracji czy konwergencja mediów w tekście? Krótkie formy wideo w narracjach gier, "Kultura Współczesna. Nowe lapidarności", 2/2024.
  2. Agresja w mechanice gier i jej historyczne wzorce, [w:] Żółć, gniew, furia. Medyczne i kulturowe aspekty na przestrzeni dziejów, red. W. Ślusarczyk, G. Frischke, Lublin 2022.
  3. Aby odzyskać zdrowie złóż ofiarę w świątyni. Mechanika uzdrowień i punktów życia w grach fabularnych, [w:] Medycyna i Religia, t. 3, red. M. Dąsal, B. Płonka-Syroka, Warszawa 2019.
  4. Narracja historyczna w mechanice gry wideo na przykładzie cywilizacji bizantyjskiej w Age of Empires II, „Irydion” 2018, t. IV, nr 1.
  5. Dźwiękowe poszlaki w cyfrowym śledztwie – odgłosy w narracjach gier wideo, [w:] Kryminał. Ćwiczenia z komparatystyki kulturowej, red. A. Regiewicz, Gdańsk 2018.
  6. Wykorzystanie nowych mediów w wychowaniu patriotycznym dzieci i młodzieży, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji, VIII., pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2018.
  7. Motyw literacki wykorzystany jako mechanizm narracyjny w opowieści growej na przykładzie postępującego szaleństwa z Zewu Cthulhu H.P Lovecrafta, [w:] Częstochowskie rozważania o historii, literaturze i fantastyce, pod red. M. Dąsala, J. Migoń-Sasuły, Ł. Sasuły, Ewy Lasoty, Częstochowa 2017.
  8. Edukacyjne i wychowawcze aspekty gier RPG, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji, t. VII, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2017.
  9. Edukacyjny aspekt gier planszowych na przykładzie polskich gier historycznych, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji. The problems of modern education, t. 6: Formy i metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Forms and methods of working with students with special educational needs, pod red. E. Sadowskiej, M. Dąsala, Częstochowa 2016.
  10. Aktywizacja dzieci i młodzieży o słabej identyfikacji z grupą rówieśniczą-zainteresowania niestandardowe, [w:] Problemy nowoczesnej edukacji: potencjał, talent, uzdolnienia/dysfunkcje, deficyty, niepełnosprawność, red. E. Sadowska, M. Dąsal, Częstochowa 2015.


Prowadzone zajęcia:

Koordynator kierunków: Game Studies, Digital Cultures, Lingwistyka stosowana

Prowadzone zajęcia:

Historia gier

Kultura fanowska

Interfejsy gier

Polska branża gier

Społeczne oddziaływanie gier

Architeksty w medium gier

Ikonosfera gier

Socjolekty środowisk fanowskich

Opowieści transmedialne

clock
Godziny konsultacji
poniedziałek 14:00 – 14:45
platforma MS Teams
piątek 14:00 – 14:45
pokój 13
Skip to content