- akwizycja języka angielskiego u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- edukacja inkluzyjna
- metody nauczania języka obcego
- czynniki afektywne w nauce języka obcego
Publikacje:
- Gosiewska-Turek, B. (2017). The interdependence
between attributions and second language attainments in secondary school
students. Journal
of Education, Culture, and Society, 8(1),
109-124.
- Gosiewska-Turek, B. (2018). The impact of anxiety on
speaking in adolescent and adult groups of English learners. Journal of Education, Culture, and
Society, 9(2),
93-106.
- Gosiewska-Turek, B. (2020). Foreign language teaching
method relevant to dyslexic students: A mixed methods study. International Journal of
Educational Spectrum, 2(2),
96-110.
- Gosiewska-Turek,
B. (2020). Studium przypadku polskiego ucznia z dysleksją uczącego się języka
angielskiego jako języka obcego metodą multisensoryczną oraz wpływ takiego
nauczania na skuteczność własną ucznia. Ogrody Nauk i Sztuk, 10(1),
103-114
- Gosiewska-Turek, B. (2021). Are textbooks enough?
Alternative ways of teaching English to adult and adolescent groups of English
learners. International
Journal of Educational Spectrum, 3(2),
176-192.
- Gosiewska-Turek, B. (2022). Dyslexia, self-efficacy,
and language instruction in foreign language learning—A mixed
quantitative-qualitative study. Theory
and Practice of Second Language Acquisition, 8(1), 71-84.
Udział
w projektach badawczych:
- Styczeń 2025 – nadal, Language Education Policies:
Economic and Democratic Trends – project w ramach FORTHEM zrzeszającego 9
europejskich uniwersytetów, członek grupy Equity, Inclusion, Social Justice
and Multilingualism
Pobyty naukowo-dydaktyczne:
- Ionian University Korfu, Department of Foreign Languages,
Translation & Interpreting, wykłady gościnne 10-13. 03.2025