Pracownik
starszy wykładowca
Wykaz wybranych publikacji:


mgr Stephen Dewsbury

Opublikowane artykuły akademickie

 (16). "From Unsolved Crime Numbers To Other Forensic Statistics: Opole Police Department's Observations Using Bayesian Modeling." IUS NOVUM Vol. 15 Numer 4/2021 Warsaw: Quarterly of the Faculty of Law and Administration of the Lazarski University, Warsaw, 2021 (pp. 136 - 146).

(15). “Dylan on Nostalgia: Idealising the Past and Paralysing the Present.” Chapter 3 in All Along Bob Dylan: America and the World New York: Routledge, 2020 (pp. 47 – 57).

(14). “There’s Nothing Bulldog about Britain Anymore: The Rise and Fall of the Bulldog Spirit.” Pies w literaturze, kulturze, jezyku i mediach. Siedlce: IKRiBL, 2019 (pp.93 – 107).

(13). “Tramping the Dirt Down: The Real and Imagined Death of Margaret Thatcher.” Disease, Death and Decay in Literatures and Cultures.  Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2018 (pp. 191 – 203).

(12). “Morbus Regius: Queen Anne’s Devotion to the Royal Touch.” From Queen Anne to Queen Victoria: Readings in 18th and 19th century British literature and culture (Vol 5). Osrodek Studiow Brytyjskich: University of Warsaw, 2016 (pp.99 – 108).

​(11). “Uncanny Interpretations of Class and Authority in Monty Python’s Flying Circus.” The Outlandish, Uncanny, Bizarre: Culture Literature Philosophy. Opole & Wroclaw: Wydawnictwo WSF we Wroclawiu 2016 (pp.145 -159).

(10). “The Self in Temporary Autonomous Zones.” The Self Industry: Therapy and Fiction. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Slaskiego, 2015 (pp. 53 – 61).

(9). “Two World Wars and One World Cup: Attitudes and Expressions to ‘the continent’ in John King’s England Away.” John Bull and the Continent. Contexts: Journal for English Literature and Culture (Vol. 1). Frankfurt am Main: Peter Lang, 2015 (pp. 185 – 194).

(8). “It’s Just Not Cricket: The Bullingdon Boys at Play.” Poisoned Cornucopia: Excess, Intemperance and Overabundance across Cultures and Literatures. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2014 (pp. 195 – 204).

(7). “A Festering Rotten Stench: “The Man’s” Experience of Post-Colonial Rule in Ayi Kwei Armah’s The Beautyful Ones Are Not Yet Born.” Faces and Masks of Ugliness in Literary Narratives. (Philologica Wratislaviensia: From Grammar to Discourse – Volume 4, 2013) (pp. 57 – 64).

(6). “Tyburn to Newgate: Public Hanging and The Mass Spectacle.” From Queen Anne to Queen Victoria: Readings in 18th and 19th century British literature and culture (Vol 3). Osrodek Studiow Brytyjskich: University of Warsaw, 2012 (pp.129 – 133).

(5). “Ayi Kwei Armah’s Criticism of Post-Colonial Ghana in The Beautyful Ones Are Not Yet Born.” Kinds and Styles of Criticism (Vol 55). Łódż: Łódzkiem Towarzystwie Naukowe, 2012 (pp. 143 – 153).

(4). “Sunken Dreams: The Lost and Unobtainable in Beryl Bainbridge’s Every Man for Himself.” The Dream: Readings in English and American Literature and Culture. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2011 (pp. 253 – 261).

(3). “Vanishing Cheshire Dialect Words.” Languages In Contact 2010 Philologica Wratislaviensia: Acta et Studia Vol 4. Wroclaw: Wydawnictwo WSF we Wroclawiu 2011 (pp.61 – 80).

(2). “Stress Amongst Teachers” The Prospects of Scientific and Economic Collaboration European Union and China in 21st Century. Environmental Protection and Technology. Opole: Wydawnictwo Politechniki Opolskiej 2009 (pp. 251 – 261).

(1). “How to Survive Conversation Classes.” How to Study in the Foreign Languages Teacher Training College. Opole: NKJO 2006 (pp. 29 – 34).


Prowadzone zajęcia:

Prowadzone zajęcia:

  • Public speaking
  • Argumentation skills
  • Debating skills
  • Communication skills for specific purposes
  • Culture of the British Commonwealth

Absolwent Manchester Metropolitan University, Wielka Brytania (Social Science: Politics and International Studies, 1998), certyfikowany nauczyciel TESOL Trinity (Trinity College, Londyn, 1998) i absolwent Uniwersytetu Opolskiego, specjalizujący się w pracy magisterskiej z zakresu dialektologii (filologia angielska, 2004).

Pracownik Instytutu Lingwistyki na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Opolskiego. Zajmuje stanowisko starszego wykładowcy. Brytyjski native speaker z Cheshire w północno-zachodniej Anglii.

Edukator, egzaminator i recenzent programu nauczania dla International Baccalaureate®.

Duże doświadczenie jako mówca wykładający i prowadzący warsztaty w Europie Środkowej i Wschodniej dla Cambridge English, w Polsce, Czechach, Estonii i na Ukrainie.

Stephen jest redaktorem językowym w Zagadnieniach Rodzajów Literackich/The Problems of Literary Genres (Uniwersytet Łódzki), w czasopiśmie Explorations: A Journal of Language and Literature (Uniwersytet Opolski) i w czasopiśmie Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego (Uniwersytet Opolski).

Stephen opublikował wiele prac na tematy z zakresu języka i literatury oraz studiów kulturowych.

clock
Godziny konsultacji
wtorek 17:00 – 17:45
czwartek 17:00 – 17:45
Skip to content