Zainteresowania naukowe:
- płynność mówienia w języku obcym,
- strategie uczenia się wymowy,
- aspekty wymowy języka angielskiego,
- psycholingwistyczne aspekty przyswajania języka drugiego,
- nauczanie języka angielskiego,
- nauczanie wymowy języka angielskiego.
- Szyszka, M., Peltonen, P., & Lintunen, P. (2024). Unravelling the relationship between language anxiety and foreign language speech fluency in a monologue production. Journal of Multilingual and Multicultural Development , 1–15. https://doi.org/10.1080/01434632.2024.2387149
- Peltonen, P., Olkkonen, S., Szyszka, M. & Lintunen, P. (2024). L2 repair fluency through the lenses of L1 repair fluency, cognitive fluency, and language anxiety. Applied Linguistics Review . https://doi.org/10.1515/applirev-2023-0011
- Szyszka, M., & Lintunen, P. (2023). Zooming into the L2 Speech Fluency Markers of Anxious and Non-Anxious Advanced L2 Learners – an Extreme Case Sampling Report. Research in Language , 21 (4), 357–376. https://doi.org/10.18778/1731-7533.21.4.02
- Szyszka, M. (2023). Intelligibility and situated pronunciation learning strategies. W Pronunciation Teaching : Theory, Practice and Research Findings / Sardegna Veronica G., Jarosz Anna ( red. ),. Bristol: Multilingual Matters, s.98-114, ISBN 9781800410497
- Szyszka, M. (2023). Context-related Beliefs about L2 Language Learning and Teaching of the Millennial Pre-service EFL Teachers as a Prognosis for Future Classroom Actions. Theory and Practice of Second Language Acquisition , 9 (1), 1-20. https://doi.org/10.31261/TAPSLA.12575
- Szyszka , M. (2022). L2 Accentedness and Language Self-Esteem in Foreign Language Learning. Research in Language , 20 (1), 19–33. https://doi.org/10.18778/1731-7533.20.1.02
Nagrody:
- Indywidualna nagroda Rektora Uniwersytetu Opolskiego II stopnia za działalność naukową w roku 2023/2024.
- Zespołowa nagroda Rektora Uniwersytetu Opolskiego I stopnia za profesjonalizm i wzorową pracę na rzecz Uniwersytetu w roku 2021/2022.
- Nagroda Marszałka Województwa Opolskiego za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej w roku 2007.
Udział w międzynarodowych projektach:
-
Projekt badawczy
„Fluency and Disfluency Features in L2 Speech (FDF2)” https://sites.utu.fi/flowlang/projects/fdf2/, Uniwersytet Turku w
Finlandii. 2020-2024. Finansowany przez the Research Council of Finland.
- CAMINO (Twenty
years of cultural enrichment in reunified Europe CAMINO, projekt nr
101143824), koordynowany przez Uniwersytet Opolski, 2024-2025.
- FORTHEM https://www.forthem-alliance.eu/ 2020-2021.
- FITFORTHEM (Fostering Institutional Transformation of Research and Innovation Policies in European Universities), 2021-2022.
- TOOLS project (Technologically enhanced online opportunities for language learning in inclusive education), 2020-2022.
- DyTEFL2, koordynowany przez Uniwersytet Łódzki, 2015.
Magdalena Szyszka – adiunkt w Katedrze Akwizycji Języka
Angielskiego (Instytut Językoznawstwa, Uniwersytet Opolski), nauczyciel
dyplomowany, egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, przez ponad 15 lat egzaminator i lider grupy egzaminatorów Cambridge English w centrum
egzaminacyjnym Opolu. Posiada szerokie
doświadczenie w prowadzeniu szkoleń metodycznych dla przyszłych i czynnych
nauczycieli języka angielskiego. W ramach różnych projektów współpracowała,
między innymi, z Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w
Katowicach, Miejskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, Uniwersytetem Łódzkim, Uniwersytetem
Wrocławskim, Uniwersytetem w Turku w Finlandii. W latach 2020-2024 była Senatorem UO. Pełniła funkcję koordynatora
praktyk w UO i NKJO w Opolu oraz wicedyrektora w Regionalnym Centrum
Kształcenia Języków Obcych w Opolu. Jest autorką lub współautorką blisko 30 publikacji naukowych.