Niegdyś adiunktka (stanowisko naukowo-dydaktyczne, pełen etat) w latach 2022-2024, a obecnie starsza wykładowczyni (stanowisko dydaktyczne, pół etatu) od 2024 roku. Absolwentka filologii polskiej (specjalność edytorska) na Uniwersytecie Śląskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej (specjalność PR-owa) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doktorat finalizowała na Uniwersytecie Śląskim. W 2024 roku ukazała się jej monografia pt. "Współczesna polszczyzna wobec kultury konsumpcjonizmu" (Opole, 2024).
Piotrowska J. (2021): „Posiadam majątek, posiadam dzieci” – konceptualizacja leksemu posiadać na przestrzeni wieków, [w:] Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii, red. Wilczek W., t. VIII, Katowice.
Piotrowska J. (2020): Marka osobista – językowe uprzedmiotowienie?, [w:] Wyróżniaj się lub zgiń? W kręgu zagadnień komunikacji promocyjnej, red. Bańczyk E., Katowice.
Piotrowska J. (2020): Nowe i konwergentne formy przedstawiania treści audiowizualnych. Telewizja i YouTube: perspektywa porównawcza, t. XXI, „Slavica iuvenum”.
Piotrowska J. (2019): Językowe środki kreowania rzeczywistości informacyjnej w wybranych telewizyjnych serwisach informacyjnych, „Poradnik Językowy”, t. VII, s. 49–61.
Piotrowska J. (2019): Wykreowana postać medialna i jej autopromocja a komercjalizacja telewizji, [w:] Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym. Błąd, kryzys, skandal, red. Biłas-Pleszak E., Kalisz A., Tyc E., t. V, Katowice.
Piotrowska J. (2018): Mówienie o miłości w świecie technologii XXI wieku. Analiza tekstu piosenki „Więcej niż Google” Julii Marcell, „Linguarum silva”, t. VII, Katowice.
Piotrowska J. (2017): Ekspert, nauczycielka czy tyran? Postać Magdy Gessler w programie „Kuchenne rewolucje” (studium przypadku), „Zeszyty Prasoznawcze”, t. LX, nr 4 (230), s. 985–1000.
Dydaktyka: stylistyka, język reklamy i gatunki biznesowe, dyskurs internetowy, krytyczna analiza dyskursu medialnego, kultura języka, content marketing
Przedmioty: stylistyka tekstu, analiza i tworzenie tekstów promocyjnych, polskie gatunki użytkowe w biznesie, dyskurs w internecie, retoryka wypowiedzi, język internetu, analiza dyskursu, kultura słowa mówionego i pisanego, grzeczność w języku analiza językowa tekstów biznesowych, warsztaty językowo-stylistyczne w języku polskim; piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce.
Wydział Filologiczny
plac Kopernika 11,
45-040 Opole
Uniwersytet Opolski
ul. Kopernika 11a
45-040 Opole
Rektorat
tel.: 77 541 59 03
Biuro Kanclerza
tel.: 77 541 60 70
NIP: 754-000-71-79
Regon: 000001382