Pracownik
starszy wykładowca
Zainteresowania badawcze:

Niegdyś adiunktka (stanowisko naukowo-dydaktyczne, pełen etat) w latach 2022-2024, a obecnie starsza wykładowczyni (stanowisko dydaktyczne, pół etatu) od 2024 roku. Absolwentka filologii polskiej (specjalność edytorska) na Uniwersytecie Śląskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej (specjalność PR-owa) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Doktorat finalizowała na Uniwersytecie Śląskim. W 2024 roku ukazała się jej monografia pt. "Współczesna polszczyzna wobec kultury konsumpcjonizmu" (Opole, 2024).

Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół tendencji rozwojowych współczesnej polszczyzny, stylistyki, komunikacji społecznej, nowych mediów, dyskursu medialnego i marketingowego. Poza pracą dydaktyczną wykazuje się na polu szeroko pojmowanego marketingu, jako copywriterka, korektorka tekstów oraz edukatorka w ramach własnej firmy. Z uwagi na doświadczenie zawodowe jej działalność dydaktyczna obejmuje także obszar sztuki pisania (szczególnie biznesowych treści użytkowych).



Wykaz wybranych publikacji:


  • Piotrowska J. (2024): Współczesna polszczyzna wobec kultury konsumpcjonizmu. Opole.
  • Piotrowska J. (2021): „Posiadam majątek, posiadam dzieci” – konceptualizacja leksemu posiadać na przestrzeni wieków, [w:] Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii, red. Wilczek W., t. VIII, Katowice.

  • Piotrowska J. (2020): Marka osobista – językowe uprzedmiotowienie?, [w:] Wyróżniaj się lub zgiń? W kręgu zagadnień komunikacji promocyjnej, red. Bańczyk E., Katowice.

  • Piotrowska J. (2020): Nowe i konwergentne formy przedstawiania treści audiowizualnych. Telewizja i YouTube: perspektywa porównawcza, t. XXI, „Slavica iuvenum”.

  • Piotrowska J. (2019): Językowe środki kreowania rzeczywistości informacyjnej w wybranych telewizyjnych serwisach informacyjnych, „Poradnik Językowy”, t. VII, s. 49–61.

  • Piotrowska J. (2019): Wykreowana postać medialna i jej autopromocja a komercjalizacja telewizji, [w:] Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym. Błąd, kryzys, skandal, red. Biłas-Pleszak E., Kalisz A., Tyc E., t. V, Katowice.

  • Piotrowska J. (2018): Mówienie o miłości w świecie technologii XXI wieku. Analiza tekstu piosenki „Więcej niż Google” Julii Marcell, „Linguarum silva”, t. VII, Katowice.

  • Piotrowska J. (2017): Ekspert, nauczycielka czy tyran? Postać Magdy Gessler w programie „Kuchenne rewolucje” (studium przypadku), „Zeszyty Prasoznawcze”, t. LX, nr 4 (230), s. 985–1000.

Prowadzone zajęcia:

Dydaktyka: stylistyka, język reklamy i gatunki biznesowe, dyskurs internetowy, krytyczna analiza dyskursu medialnego, kultura języka, content marketing

Przedmioty: stylistyka tekstu, analiza i tworzenie tekstów promocyjnych, polskie gatunki użytkowe w biznesie, dyskurs w internecie, retoryka wypowiedzi, język internetu, analiza dyskursu, kultura słowa mówionego i pisanego, grzeczność w języku analiza językowa tekstów biznesowych, warsztaty językowo-stylistyczne w języku polskim; piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce.

 



Skip to content