Specjalizuje się w uczeniu się i nauczaniu języka angielskiego jako obcego. Prowadzi seminaria magisterskie i doktorskie na Uniwersytecie Opolskim. Jej główne zainteresowania obejmują rolę afektu (lęku językowego, radości, gotowości komunikacyjnej, itp.) w procesie akwizycji języka obcego. Opublikowała liczne artykuły, osiem tomów pod redakcja oraz trzy monografie w Polsce i za granicą.
Wykonawca (senior researcher) w projekcie Czynniki indywidualne w kontekście mobilności Erasmus+ (2023/51/B/HS2/00037), otrzymanym przez dr hab. Katarzyną Ożańską-Ponikwię, Uniwersytet Bielsko-Bialski. Projekt ten ma na celu zbadanie roli czynników indywidualnych wpływających na proces przyswajania języka obcego w kontekście wymiany akademickiej Erasmus+.
Kierownik Zespołu Badawczego w Katedrze Akwizycji Języka Obcego IJ. Jego celem jest stworzenie optymalnych warunków do pracy naukowej pracowników Katedry poprzez tworzenie nowych przedsięwzięć pozwalających na zgłębianie wybranej tematyki w ramach badań teoretycznych i empirycznych.
Udział w międzynarodowym projekcie CORPLING2018-425, prowadzonym przez prof. Carmen Gregori Signes (Uniwersytet w Walencji, Hiszpania). Jego celem jest zebranie i analiza korpusu językowego do celów m.in . nauczania języka obcego.