Studenci filologii angielskiej odebrali dyplomy za udział w projekcie Sojuszu FORTHEM

Dyplomy potwierdzające aktywne uczestnictwo w programie „Let’s Speak European! – A Project for International Students” wręczono 5 marca 2025 roku. Uczestniczyły w nim osoby studiujące filologię angielską, a wszystko to dzięki międzynarodowemu projektowi Europe Forum 2023-2026.

Program skierowany był do osób realizujących studia licencjackie, magisterskie i doktoranckie z dziewięciu partnerskich uczelni Sojuszu Forthem. Uczestniczki i uczestnicy wymieniali się wiedzą, poglądami i doświadczeniami podczas ośmiu dwuipółgodzinnych sesji online, które odbywały się od kwietnia do listopada 2024 roku.

Spotkania prowadzono w języku angielskim, a poruszane tematy dotyczyły m.in.: procesu studiowania, podnoszenia motywacji i osiągania celów, interakcji z osobami pochodzącymi z innych środowisk, zdrowia psychicznego, autoprezentacji i wystąpień publicznych, rozwiązywania konfliktów w sferze prywatnej i gronie międzynarodowym, a także uczenia się w dobie sztucznej inteligencji.

Sesje te prowadzili koordynatorzy projektu z poszczególnych uniwersytetów partnerskich, a UO reprezentowała dr Aleksandra Baryłowicz z Wydziału Filologicznego. Razem z wybranymi studentami przygotowała ciekawe omówienie kwestii przemówień publicznych i autokreacji w kontekście interakcji w środowisku rodzimym i wielokulturowym.

Finałem projektu będzie wyjazd grupy dziesięciorga studentów wraz z koordynator dr Aleksandrą Baryłowicz do Finlandii. W czerwcu 2025 roku grupa odwiedzi Uniwersytet w Jyväskylä, gdzie odbędzie warsztaty i projekty zespołowe z osobami z innych uczelni partnerskich.

Oprócz Uniwersytetu Opolskiego i Uniwersytetu w Jyväskylä do Sojuszu FORTHEM należą: Uniwersytet Johana Gutenberga w Moguncji (Niemcy), Uniwersytet w Burgundii (Francja), Uniwersytet w Palermo (Włochy), Uniwersytet Łotewski (Łotwa), Uniwersytet w Walencji (Hiszpania), Uniwersytet w Agder (Norwegia) oraz Uniwersytet Luciana Blagi w Sybinie (Rumunia).

Udostępnij post

Przejdź do treści