Podstawowe informacje dotyczące pracy zdalnej – w tym wykorzystania Dysku UO, Moodle oraz Microsoft Teams – znajdują się na stronie Centrum Informatycznego pod adresem Praca zdalna.
dr Daniel Borysowski
dborysowski@uni.opole.pl
Zespół Help Desk wspomaga pracowników Wydziału Filologicznego w pracy zdalnej. Pomoc zespołu polega na:
Konsutlacje online przeznaczone są wyłącznie dla pracowników UO.
Daniel Borysowski
Czwartek, 08:45–09:30
Link do konsultacji
Jednym ze sposobów jest stworzenie zespołu, np. o nazwie „Konsultacje”, wygenerowanie kodu zespołu lub linku do kanału (np. Ogólnego) – zob. pytania poniżej – i przekazanie tych informacji studentom. Inny sposób zakłada, że studenci w godzinach konsultacji pracownika rozpoczną z nim rozmowę na Czacie (Czat >> Nowy czat >> Do: >> Imię i Nazwisko pracownika >> Dolna belka >> Wpisz nową wiadomość. Wysłanie jakiejkolwiek wiadomości, np. powitania, spowoduje stworzenie czatu z daną osobą i umożliwi np. połączenia audo czy wideo. Jeśli z daną osobą (wykładowcą lub studentem) prowadziliśmy już jakąkolwiek rozmowę, czat będzie dostępny na liście czatów po lewej stronie.
Archiwizacji dokonujemy z widoku zespołów (ikona Zespoły na lewej pionowej belce) > trybik Więcej opcji (prawy górny róg przy przycisku Dołącz do zespołu lub utwórz nowy) > Zarządzaj zespołami > przy wybranym zespole > Archiwizuj zespół; archiwizacja pozwala na stworzenie aktywnego zespołu o identycznej nazwie.
Kod zespołu generujemy z poziomu zespołu (czyli na liście zespołów musimy wybrać interesujący nas zespół). Trzy kropeczki przy nazwie zespołu (albo w widoku głównym, albo nad listą kanałów ) > Zarządzanie zespołem > Ustawienia (w widoku głównym pod nazwą zespołu) > Kod zespołu > Przycisk Wygeneruj.
Link do kanału generujemy z poziomu kanału (czyli po wybraniu odpowiedniego kanału wewnątrz zespołu; domyślny kanał to Ogólny) > Trzy kropeczki przy przycisku Rozpocznij spotkanie > Pobierz link do kanału > Przycisk Kopiuj.
Prawami do nagrywania zajęć zarządza administrator aplikacji dla danej instytucji, czyli w naszym wypadku Centrum Informatyczne. Z założenia studenci nie powinni mieć praw nagrywania. Podobne wypadki należy zgłaszać do administratora (czyli CI).
Ustawienia urządzeń zewnętrznych są dostępne w panelu Ustawienia (do głównych ustawień aplikacji wchodzimy z poziomu ikony Teams na pasku systemowym) > Urządzenia > Kamera. W wypadku ikony przekreślonego aparatu na szarym tle może pomóc wciśnięcie na klawiaturze klawisza F8 (czasami Fn + F8). W nowszych laptopach służy on do aktywowania/deaktywowania kamery.
Zajęcia praktyczne w MS Teams można prowadzić w podgrupach (podobnie jak robiliśmy to na zajęciach stacjonarnych). W tym celu możemy skorzystać z dodatkowych kanałów w ramach danego Zespołu. Oprócz kanału Ogólny możemy tworzyć inne, w każdym z kanałów możemy rozpocząć niezależne spotkanie i polecić studentom dołączenie do poszczególnych z nich w grupach (np. po 2, po 4, po 6 itd. osób). My, jako osoba nadzorująca, możemy przełączać się miedzy tymi kanałami (i prowadzonymi w nich spotkaniami), weryfikować stan pracy, komentować, dopowiadać, instruować, tak, jakbyśmy podchodzili do mniejszych grupek studentów na zajęciach stacjonarnych. Dołączenie do jednego spotkania powoduje „zawieszenie” naszej obecności w pozostałych, tzn. pozostałe podgrupy nie słyszą i nie widzą, co mówimy/robimy na innych spotkaniach (na innych kanałach).
Kanały można również wykorzystywać do prowadzenia tych samych zajęć w różnych grupach / na różnych kierunkach (np. dla Przedmiotu X tworzymy 4 kanały – Język polski z językiem niemieckim, Filologia romańska od podstaw, Język biznesu GR A, Język biznesu GR B – i na tych kanałach prowadzimy spotkania / konwersacje oddzielnie dla każdej grupy / każdego kierunku.
Wydział Filologiczny
plac Kopernika 11,
45-040 Opole
Uniwersytet Opolski
ul. Kopernika 11a
45-040 Opole
Rektorat
tel.: 77 541 59 03
Biuro Kanclerza
tel.: 77 541 60 70
NIP: 754-000-71-79
Regon: 000001382