Studia

Studia na Wydziale Filologicznym to coś więcej niż uczenie się języków na poziomie zaawansowanym. Oprócz zdobywania umiejętności językowych w zakresie języka polskiego, angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego i francuskiego na poziomie C1, studenci mają też możliwość nauczenia się drugiego języka na poziomie B2. W zależności od kierunku są to m.in.: język hiszpański, włoski, niemiecki, chiński lub polski jako obcy. Studiowanie na Wydziale Filologicznym to też szansa na rozwijanie pasji, dla których dany język jest ważnym fundamentem. Wybierając któryś z kierunków studiów licencjackich, studenci mogą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu językoznawstwa, literatury, gier wideo, nowych mediów, prawa i gospodarki. To wszystko pozwala im posiąść kompetencje tłumacza, edytora, animatora kultury lub PR-owca. Studia magisterskie na Wydziale Filologicznym to naturalna kontynuacja obranej ścieżki rozwoju, której zwieńczeniem jest nie tylko perfekcyjna znajomość języków obcych, udokumentowana uzyskaniem poziomu C2, ale także profesjonalne przygotowanie do pełnienia licznych ról zawodowych. Na studiach magisterskich studenci mają możliwość uzyskania pełnych kwalifikacji nauczycielskich. Dzięki fachowej opiece doświadczonej kadry naukowej studenci doskonalą swój warsztat badawczy, a napisana przez nich praca magisterska może okazać się pierwszym krokiem w kierunku studiów doktoranckich i dalszej kariery akademickiej. Doskonałą okazją do zdobycia cennych doświadczeń naukowych są także konferencje naukowe oraz szkolenia organizowane przez Wydział Filologiczny. Dodatkowym i ważnym elementem doświadczenia studiowania na Wydziale Filologicznym jest międzynarodowa i wielokulturowa atmosfera, którą zapewniają różnego rodzaju projekty i wyjazdy zagraniczne oraz kontakty ze studiującymi na Wydziale obcokrajowcami.

DIGITAL CULTURES

studia stacjonarne II stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia mają na celu osadzenie elementów groznawczych i wiedzy o środowiskach cyfrowych w szerszym kontekście językoznawczym oraz kulturoznawczym. Program studiów zakłada osiągnięcie efektów uczenia się w zakresie wiedzy o przestrzeni i kulturze cyfrowej jako płaszczyźnie komunikacyjnej. W zakresie umiejętności skupia się przede wszystkim na kompetencjach komunikacyjnych, w tym także marketingowych i PR. Duży nacisk jest położony na poruszanie się po i zarządzanie mediami społecznościowymi. Kompetencje społeczne dotyczą przede wszystkim dostrzegania roli wymiany myśli i kompetencji językoznawczych we współczesnym świecie. Absolwent kierunku posiada kompetencje pracownika cyfrowego marketingu oraz specjalisty ds. komunikacji społecznościowej i zarządzania społecznościami. Może znaleźć zatrudnienie jako deweloper w branży gier (zarówno pod kątem projektowania gier jak i ich elementów: grafik, animacji, treści tekstualnych i poziomów), w mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury, branży PR, reklamie.

EDYTORSTWO

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia wyposażają absolwenta w wiedzę, umiejętności oraz kompetencje wymagane od osób zajmujących się zawodowo redakcją tekstów, składem czy też obróbką graficzną publikacji. Absolwent kierunku uzyskuje szeroką wiedzę z zakresu między innymi: zasad edycji tekstów oraz technicznego ich opracowania za pomocą nowoczesnych programów edytorskich, przepisów prawa autorskiego i wydawniczego, projektowania graficznego, mechanizmów funkcjonowania rynku i marketingu wydawniczego oraz  komunikowania się i funkcjonowania informacji w cyberprzestrzeni. Kształcenie odbywa się w następujących wybieralnych obszarach: 1. Zarządzanie wydawnictwem – przygotowuje studenta do pracy w charakterze kierującego wydawnictwem i organizującego jego pracę; pozwala na zakładanie własnych biur wydawniczych i korektorskich. 2. Projektowanie publikacji – przygotowuje studenta do pracy w charakterze edytora, redaktora, korektora w nowych mediach i w mediach tradycyjnych.

ENGLISH IN PUBLIC COMMUNICATION

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia prowadzone w języku angielskim przygotowują do stawienia czoła wyzwaniom wysoce konkurencyjnego rynku pracy w coraz bardziej globalnym społeczeństwie. Program studiów oferuje zintegrowane podejście do komunikacji publicznej w takich dziedzinach jak polityka, kultura, społeczeństwo, zarządzanie, biznes i technologia. Studenci poszerzają praktyczne umiejętności w języku angielskim na poziomie C; jednocześnie wszyscy studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Przedmioty przewodnie, w tym komunikacja publiczna i public relations, kulturoznawstwo i media, perswazja i retoryka, komunikacja międzykulturowa, rozwijają i poszerzają wiedzę i umiejętności w zakresie analizy różnych sytuacji komunikacyjnych, zarządzania informacjami i tworzenia skutecznych komunikatów w różnych mediach. W ramach programu studiów studenci wybierają określoną modułową ścieżkę edukacyjną, w której specjalistyczne przedmioty pozwalają na rozwinięcie dodatkowych kompetencji z zakresu: 1. Angielskiego w Biznesie, 2. Angielskiego w Mediach lub 3. Angielskiego z Polskim jako językiem obcym (dla obcokrajowców).

ENGLISH PHILOLOGY

studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia, profil ogólnoakademicki

Studenci studiów I stopnia zdobywają wiedzę z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury i historii krajów anglojęzycznych oraz poszerzają praktyczne umiejętności w języku angielskim na poziomie C1. W ramach tego programu studiów wybierają określoną modułową ścieżkę edukacyjną, w której specjalistyczne przedmioty pozwalają na rozwinięcie dodatkowych kompetencji – na studiach stacjonarnych z zakresu: 1. Kulturoznawstwa, 2. Translatoryki, 3. Angielskiego z Hiszpańskim lub 4. Angielskiego z Włoskim; na studiach niestacjonarnych z zakresu 5. Angielskiego w Biznesie. Wszyscy studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Program studiów magisterskich oferuje możliwość rozwoju i pracy w pełnym wyzwań środowisku akademickim. Oprócz rozwijania praktycznych umiejętności językowych na poziomie biegłości, studenci pogłębiają wiedzę w zakresie nauk humanistycznych w wybranych dyscyplinach naukowych: 1. Literaturoznawstwo/ Kulturoznawstwo lub 2. Językoznawstwo/ Translatoryka.

ENGLISH PHILOLOGY PRACTICAL PROFILE

studia stacjonarne I stopnia, profil praktyczny

Innowacyjny program kształcenia, który umożliwia studentom połączenie ich rozwoju akademickiego z praktycznym zastosowaniem wiedzy i umiejętności w otoczeniu biznesowym. Studenci uczą się, jak funkcjonować w międzynarodowej firmie produkcyjnej, rozwijając swoje umiejętności w zakresie analizy, planowania, zarządzania, ekonomii lub informatyki; jednocześnie poszerzają praktyczne umiejętności w języku angielskim na poziomie C1. Wszyscy studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Program studiów obejmuje szereg tematów biznesowych, takich jak zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, logistyka, handel międzynarodowy i prawo handlowe, negocjacje biznesowe, czy budowanie relacji w świecie biznesu. W semestrze 4 i 5 studenci przechodzą staż (łącznie 960 godz.) w wybranych przez siebie przedsiębiorstwach, firmach, korporacjach czy instytucjach. W semestrze 5 i 6 pracują nad praktyczną pracą dyplomową.

ENGLISH PHILOLOGY TEACHER TRAINING PROGRAMME

studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia, profil ogólnoakademicki

Program studiów w języku angielskim przygotowuje do nauczania języka angielskiego jako języka obcego. Oprócz rozwijania praktycznych umiejętności językowych na poziomie biegłości C2, studenci pogłębiają wiedzę akademicką w zakresie językoznawstwa stosowanego i metodyki nauczania języków obcych, psychologii i pedagogiki. W ramach trzech semestrów realizują łącznie 150 godzin praktyk dydaktycznych. Kończą studia mając ogólne przygotowanie do nauczania języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych i wszystkich typach szkół i kwalifikacje uprawniające do uczenia języka angielskiego w szkole państwowej na drugim (szkoła podstawowa) i trzecim (szkoła ponadpodstawowa) etapie edukacyjnym według wytycznych MEN. Mogą poszukiwać zatrudnienia w edukacji w szkołach publicznych i prywatnych na wszystkich poziomach edukacji, czy w szkołach językowych, jako nauczyciele języka angielskiego, ale też w sektorach wymagających edukacji humanistycznej, w tym zaawansowanych kompetencji językowych, umiejętności wyszukiwania informacji w różnych źródłach, analizy i syntezy informacji, m.in. w instytucjach kultury, sektorze biznesu lub usług.

FILOLOGIA POLSKA

studia stacjonarne I i II stopnia, profil ogólnoakademicki

Student zdobywa wiedzę i umiejętności filologiczne z zakresu historii literatury polskiej i literatury powszechnej, literatury najnowszej, poetyki, teorii dzieła literackiego oraz językoznawstwa współczesnego i historycznego. Kształcenie na studiach licencjackich odbywa się w następujących obszarach kształcenia do wyboru: 1. Humanistyczno-artystyczny – absolwent jest przygotowany do pracy w medialnym sektorze kultury (publicysta, krytyk literacki, dziennikarz, animator wydarzeń kulturalnych, pracownik działów kultury w instytucjach samorządowych i placówkach kulturalnych). 2.Komunikacja wizerunkowa i promocyjna – absolwenci są specjalistami potrafiącymi dobrze współpracować z mediami, znającymi narzędzia komunikacji promocyjnej, dbającymi o etykę i etykietę zachowań w komunikacji interpersonalnej. Na studiach magisterskich student pogłębia i poszerza wiedzę i umiejętności filologiczne zdobyte na studiach pierwszego stopnia w dwóch wybieralnych obszarach: 1. Nauczanie języka polskiego jako ojczystego –   absolwent uzyskuje pełne przygotowanie zawodowe umożliwiające pracę w charakterze nauczyciela języka polskiego we wszystkich typach szkół. 2. Komparatystyka filologiczna – absolwent nabywa umiejętność porównania utworów i wypowiedzi pochodzących z różnych sfer semiotycznych, epok oraz obszarów językowych (narodowych).

FILOLOGIA ROMAŃSKA OD PODSTAW

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Kierunek odpowiada na zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów z zaawansowaną znajomością języka francuskiego do kontaktów z klientem/partnerem francuskojęzycznym w najróżniejszych obszarach, np. relacje biznesowe, handlowe, usługi, promocja, produkcja, telekomunikacja. Poszerzone kompetencje językowe, komunikacyjne i interkulturowe dają szansę na rozwój kariery zawodowej w przedsiębiorstwach o zasięgu międzynarodowym, w administracji państwowej i samorządowej w różnych jednostkach organizacyjnych, np. departamencie współpracy z zagranicą, promocji, public relations, w instytucjach kultury publicznych i prywatnych, innych organizacjach. 

GAME STUDIES

studia stacjonarne I stopnia, profil praktyczny

Studia kształcą w zakresie wiedzy i umiejętności związanych z tworzeniem i analizowaniem gier. Student uczy się tworzenia gier – ich projektowania, programowania i kreowania zawartości graficznej oraz tekstualnej. Rozwija umiejętność analizy gier jako tekstów kultury i produktu na rynku wydawniczym oraz praktyczne kompetencje związane z procesem kreatywnym i wydawniczym w zakresie rynku gier wideo, planszowych, fabularnych (RPG), bitewnych, karcianych i innych. Absolwent posiada wiedzę dotyczącą tworzenia programów i sekwencji kodów w poznanych językach programowania, treści graficznych i designu. Studia obejmują również 960 godz. praktyk, a duża część zajęć realizowana jest w formie warsztatowej. Absolwenci znajdują zatrudnienie na rynku kreatywnym i wydawniczym gier, w charakterze twórcy gier – (game designer, level designer, narrative/quest designer, projektant graficzny, grafik, animator, szeroko rozumiany twórca treści) a także ich badacza, krytyka, testera, tłumacza itp. Są przygotowani do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej i wydawniczej w obszarze nowych mediów, w instytucjach kultury, branży PR, reklamie.

GERMANISTIK

studia stacjonarne I i II stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia rozwijają kompetencje w zakresie języka niemieckiego (poziom  C1 na I stopniu, C2 na II stopniu). Studenci uzyskują przygotowanie ogólnohumanistyczne, pogłębiają wiedzę o języku niemieckim, realiach, kulturze i historii krajów niemieckiego obszaru językowego a także zdobywają kompetencje ukierunkowane na dany zawód: np. tłumacza, opiekuna klienta niemieckojęzycznego czy nauczyciela. Na studiach I stopnia studenci dokonują wyboru spośród następujących modułów: 1. Translatorik – moduł przedmiotów translatorycznych, przygotowujących w sposób szczególny do wykonywania zawodu tłumacza; studenci zdobywają praktyczne umiejętności z zakresu przekładu tekstów ogólnych, literackich i specjalistycznych, tłumaczeń pisemnych i ustnych (a vista konsekutywnych). 2. Deutsch in Recht und Wirtschaft – moduł „język niemiecki w prawie i gospodarce” umożliwiający zdobycie podstawowej wiedzy w obrębie wybranych zagadnień z dziedziny prawa i ekonomii oraz praktycznej znajomości języka niemieckiego w rejestrach specjalistycznych: prawniczym i ekonomicznym. Na studiach II stopnia student wybiera moduł 1. Linguistik, Translatorik, Interkulturelle Kommunikation  (lingwistyka, translatoryka, komunikacja interkulturowa) lub 2. Fachsprachen, Medien, Kommunikation (języki specjalistyczne, media, komunikacja). Niezależnie od wybranego modułu student może nabyć uprawnienia do nauczania języka niemieckiego we wszystkich typach szkół.

JĘZYK ANGIELSKI W TURYSTYCE

studia stacjonarne I stopnia, profil praktyczny

Nowoczesny i pionierski w skali kraju kierunek, który łączy w sobie typowe zajęcia o charakterze akademickim na Uniwersytecie z całym szeregiem praktycznych ćwiczeń, konwersatoriów i praktyk zawodowych, odbywających się poza murami UO – w środowiskach typowych dla branży turystycznej. Pierwsze trzy semestry studiów są podzielone na dwie części: akademicką (10 tygodni zajęć na UO) i praktyczną (pozostała część semestru). W ramach tych semestrów studenci realizują łącznie 450 godzin praktyk zawodowych. W semestrze 4 studenci przechodzą staż (łącznie 480 godz.) w hotelach, biurach turystycznych, biurach podróży lub usługach administracyjnych w wybranych przedsiębiorstwach turystycznych. W semestrze 5 i 6 studenci pracują nad praktyczną pracą dyplomową. Studenci poszerzają praktyczne umiejętności w języku angielskim na poziomie C1; jednocześnie wszyscy studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Dodatkowo, i to już na I roku studiów, studenci odbywają obowiązkowy 36-godzinny kurs na wychowawcę wypoczynku, w trakcie którego nabywają stosowne kompetencje do pracy z dziećmi i młodzieżą na zorganizowanych koloniach i obozach.

JĘZYK BIZNESU

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Celem kształcenia na tym kierunku jest przygotowanie absolwenta do pracy wymagającej znajomości języków obcych oraz orientacji w biznesie, stosunkach międzynarodowych, turystyce i reklamie. Program studiów to połączenie zajęć językowych – z języka rosyjskiego i angielskiego – z zajęciami z zakresu m.in. podstaw ekonomii, prawa gospodarczego, marketingu itp. Interdyscyplinarny charakter studiów sprzyja zdobyciu wysokich kwalifikacji merytorycznych tj. biegłemu opanowaniu obu języków w równym stopniu, nabyciu umiejętności w dziedzinie komunikacji handlowej oraz przedsiębiorczości gospodarczej, wyposażeniu w wiedzę dotyczącą prawa i mechanizmów życia gospodarczego oraz istoty i zasad marketingu i reklamy. Absolwent jest przygotowany do pracy w instytucjach państwowych i firmach prywatnych, w których wymagana jest wiedza i umiejętności językowe oraz logistyczne, organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne.

JĘZYK NIEMIECKI W BIZNESIE I KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ

studia stacjonarne I stopnia, profil praktyczny

Studia wychodzą naprzeciw potrzebom rynku w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw oraz wszędzie tam, gdzie istotną rolę odgrywa komunikacja publiczna. Integralną część kształcenia stanowi rozszerzona praktyka zawodowa realizowana w jednej z firm partnerskich. Program studiów obejmuje przede wszystkim przedmioty skupione na praktycznej nauce języka niemieckiego oraz takie, które przez dobór treści pozwalają na sprawne funkcjonowanie w otoczeniu biznesowym oraz sferze usług publicznych. Zajęcia swoją tematyką obejmują m.in. słownictwo specjalistyczne, komunikację medialną, sztukę prezentacji publicznej, a także wykorzystanie narzędzi cyfrowych wspierających komunikację biznesową. W ramach zajęć i praktyk studenci współpracują z wiodącymi firmami, szkołami i instytucjami kultury w regionie. Studenci mają też liczne okazje, by uczestniczyć w szkoleniach organizowanych przez partnerów Wydziału, brać udział w niemieckojęzycznych wydarzeniach naukowych i edukacyjnych, które pozwalają rozwijać zainteresowania oraz zdobywać niezbędne umiejętności i kompetencje. Studia przygotowują zarówno do pracy w przedsiębiorstwach i instytucjach jak i do prowadzenia własnej działalności – wszędzie tam, gdzie język niemiecki jest nieodzownym elementem komunikacji publicznej na różnych płaszczyznach. Studenci są w stanie efektywnie komunikować się z rozmówcą niemieckojęzycznym, poznają przebieg procesu rekrutacyjnego oraz negocjacyjnego w języku niemieckim, a także podstawy korespondencji handlowej.

JĘZYK POLSKI OD PODSTAW Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia są adresowane do studentów-obcokrajowców, którzy są zainteresowani nabyciem płynnej znajomości języka polskiego (na poziomie C1) oraz dobrej znajomości języka niemieckiego (na poziomie B2). Studenci poznają polskie i niemieckie realia (geografię, historię, kulturę, zwyczaje). Na I stopniu studiów studenci mają do wyboru dwa moduły, dzięki którym poznają język specjalistyczny: 1. Język polski i niemiecki w biznesie lub 2. Język polski i niemiecki w turystyce. Możliwość udziału w prężnie działającym ruchu studenckim oraz praktyki w rozmaitych placówkach zapewniają doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej. Absolwent studiów jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji, kompetentnej obsługi petentów oraz prowadzenia spraw instytucji w języku polskim i niemieckim. Absolwenci znajdują zatrudnienie m.in. w przedsiębiorstwach działających w Polsce i na rynkach zagranicznych oraz w instytucjach kulturalnych promujących różne formy kontaktów między państwami.

LINGWISTYKA STOSOWANA

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia wyposażają absolwenta w sprofilowane zawodowo kompetencje językowe, komunikacyjne oraz interkulturowe, podbudowane wiedzą o realiach geograficznych, społecznych, gospodarczych, kulturowych itp. krajów, z którymi związane są studiowane języki. W trakcie studiów absolwent pogłębia znajomość języka angielskiego na poziomie C1 oraz nabywa umiejętność posługiwania się językiem chińskim od podstaw do poziomu płynnej komunikatywności (B2). Absolwent modułu: 1. Język polski, angielski i chiński w biznesie jest przygotowany do wykorzystania swych kompetencji językowych w sferze biznesu. Typowe formy pracy to przedstawiciel handlowy, organizator spotkań biznesowych, negocjator umowy handlowej, pracownik instytucji międzynarodowej integracji gospodarczej, pracownik mediów i agencji reklamowych oraz PR itp.). Absolwent specjalności: 2. Nauczanie języka polskiego jako obcego jest przygotowany do wykorzystania swych kompetencji językowych w działalności glottodydaktycznej, prowadzonej w kraju i zagranicą. Typowe formy pracy to lektor języka polskiego jako obcego.

LOGOPEDIA

studia stacjonarne II stopnia, profil praktyczny

Obecnie logopedia jest nowoczesną dziedziną o złożonym i aplikacyjnym charakterze, a to z kolei wpływa na interdyscyplinarny charakter kierunku obejmującego trzy podstawowe perspektywy: lingwistyczną, medyczną i społeczną. W trakcie studiów studenci odbywają 480 godzin praktyk. Studia kształcą specjalistów i przygotowują do pracy w różnorodnych placówkach i środowiskach, m.in. gabinetach logopedycznych, poradniach logopedycznych, szpitalach, ośrodkach pomocy społecznej, a także placówkach oświatowych (warunkiem jest ukończenie wybieralnego modułu nauczycielskiego). Celem kształcenia jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie studentów do działań profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych obejmujących zaburzenia mowy/kompetencji komunikacyjnej z zakresu logopedii ogólnej w pracy zarówno z dzieckiem, jak i z osobą dorosłą. Studia mogą podejmować absolwenci studiów pierwszego stopnia logopedii.

LOGOPEDIA Z JĘZYKIEM POLSKIM JAKO OBCYM

studia stacjonarne I stopnia, profil ogólnoakademicki

Studia są kierowane do osób chcących pracować w zawodzie logopedy i lektora języka polskiego jako obcego. Student otrzymuje podstawowe wykształcenie ogólnohumanistyczne oraz wykształcenie kierunkowe obejmujące podstawową, szczegółową wiedzę z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa. Zapoznaje się z lingwistycznymi podstawami logopedii oraz z niezbędną do wykonywania zawodu logopedy i lektora wiedzą interdyscyplinarną z obszaru nauk medycznych oraz glottodydaktyki polonistycznej. Zdobywa umiejętność oceny zjawisk logopedycznych, rozpoznawania nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz klasyfikowania różnych postaci zaburzeń mowy. Poznaje procedury postępowania diagnostyczno-terapeutycznego wybranych zaburzeń rozwoju mowy i języka oraz zaburzeń mowy. Absolwenci posiadają liczne umiejętności praktyczne, dysponują kompetencją umożliwiającą im nauczanie języka polskiego obcokrajowców, dzieci dwujęzyczne oraz samodzielne przeprowadzanie postępowania diagnostycznego, planowanie i prowadzenie terapii logopedycznej wybranych zaburzeń mowy. Student nabywa też kompetencje glottodydaktyczne przygotowujące do nauczania języka polskiego obcokrajowców, dzieci dwujęzyczne i może podjąć pracę lektora w szkołach języka polskiego jako obcego w kraju i za granicą. Absolwent otrzymuje częściowe przygotowanie zawodowe w zakresie logopedii ogólnej i pełne uprawnienia z obszaru glottodydaktyki polonistycznej. Osoby kończące kierunek zdobywają wiedzę i umiejętności pozwalające im na kontynuowanie studiów logopedycznych na II stopniu, tj. na poziomie studiów magisterskich, po których uzyskają dyplom logopedy w pełni uprawniający do wykonywania zawodu logopedy w różnorodnych placówkach i środowiskach, m.in. poradniach logopedycznych, gabinetach, szpitalach, ośrodkach pomocy społecznej, a także placówkach oświatowych (warunkiem jest przygotowanie pedagogiczne i ukończenie modułu nauczycielskiego).

Skip to content