Cele szczegółowe | Działania |
5.1 Stworzenie warunków studiowania w środowisku wielokulturowym | 5.1 Zwiększenie udziału obcokrajowców wśród studentów Wydziału; zwiększenie liczby kierunków studiów prowadzonych w języku obcym; zwiększenie liczby kursów do wyboru prowadzonych wyłącznie w języku obcym; zwiększenie udziału obcokrajowców w prowadzeniu zajęć dydaktycznych |
5.2 Rozwijanie wymiany studenckiej w ramach studiów krótkoterminowych | 5.2 Przeprowadzenie weryfikacji umów programu Erasmus+; optymalizacja procesu uznawania efektów uczenia się zdobytych w uczelni partnerskiej; zwiększenie aktywności studentów Wydziału w wyjazdach na uczelnie i praktyki zagraniczne |
5.3 Współpraca w ramach sojuszu Uniwersytetów Europejskich FORTHEM | 5.3 Wdrożenie dobrych praktyk partnerów sojuszu FORTHEM; organizowanie wspólnych studiów kończących się otrzymaniem podwójnego dyplomu; zwiększenie udziału Wydziału w wirtualnej akademii FORTHEM |
5.4 Współpraca w ramach międzynarodowych partnerstw strategicznych | 5.4 Realizowanie wspólnych działań dydaktycznych, w szczególności w ramach projektów edukacyjnych (Partnerstwa Strategiczne programu Erasmus+, Międzynarodowe Partnerstwa Akademickie programu NAWA) |
5.5 Rozwijanie umiędzynarodowienia na miejscu | 5.5 Wypracowanie procedury uznawania pojedynczych przedmiotów realizowanych zdalnie w uczelni partnerskiej w ramach wirtualnej akademii sojuszu FORTHEM; wdrażanie projektów dla studentów w ramach umiędzynarodowienia na miejscu, poprzez umożliwianie realizacji efektów uczenia się w grupach międzynarodowych, we współpracy ze studentami partnerskich uczelni za pomocą narzędzi zdalnego uczenia się i komunikacji |
5.6 Rozwijanie kompetencji miękkich studenta w języku obcym | 5.6 Umożliwienie realizacji części programu kształcenia w języku obcym; zwiększenie liczby kursów zmiennych ogólnouczelnianych realizowanych w językach obcych; zwiększenie liczby wykładów prowadzonych przez wykładowców wizytujących |
5.7 Współtworzenie środowiska wielokulturowego | 5.7 Organizowanie wydarzeń o charakterze akademicko-kulturalnym w ramach krótkich mobilności studentów zagranicznych, w tym międzynarodowych szkół letnich/zimowych, festiwali nauki, seminariów doktoranckich, sesji posterowych; podnoszenie jakości i dostępności kursów niefilologicznych prowadzonych w języku angielskim |
5.8 Kształtowanie polityki wielojęzyczności | 5.8 Kształcenie w wielu językach, na różnych poziomach; wprowadzenie oznaczeń dwujęzycznych polsko-angielskich na terenie całego Wydziału; zapewnienie dostępności informacji w języku angielskim (regulaminy, wzory podań, strona Wydziału); zapewnienie obsługi studenta zagranicznego w języku angielskim |
5.9 Wspieranie postaw otwartości na różnorodność i podnoszenie jakości interakcji z cudzoziemcami | 5.9 Organizowanie wydarzeń integracyjnych i szkoleń w zakresie komunikacji międzykulturowej; stwarzanie warunków do współpracy studentów polskich i zagranicznych w procesie kształcenia |
5.10 Rozwijanie kompetencji studenta zagranicznego w języku polskim | 5.10 Rozwijanie kompetencji studentów zagranicznych w zakresie języka polskiego jako obcego przez cały okres studiów; podnoszenie jakości i atrakcyjności kierunków oferujących nauczanie języka polskiego od podstaw dla obcokrajowców |
5.11 Promowanie oferty kształcenia dla cudzoziemców | 5.11 Organizowanie szkół letnich języka polskiego i angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatów z Chin; współpraca z instytucjami rekrutującymi studentów zagranicznych |
5.12 Promowanie wymiany kadry prowadzącej zajęcia dydaktyczne | 5.12 Uwzględnienie mobilności w procesie oceny pracownika; opracowanie kryteriów rekrutacji pracowników na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ |