Forum Dydaktyki Akademickiej

Zapraszamy na spotkanie poświęcone praktycznemu wykorzystaniu narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję (AI) w usprawnianiu pracy badacza i dydaktyka akademickiego. Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych zastosowań, które mogą wpłynąć na efektywność pracy naukowców, pracowników dydaktycznych uczelni i studentów.
 
Szkolenie poprowadzą: mgr Alicja Wujec-Kaczmarek, mgr Dorota Kamińska, dr Magdalena Szyszka
 
Termin: 30.09.2024 (Poniedziałek)
 
Godzina: 11:00-12:30
 
Miejsce: CM, sala 208
 
Link do strony, na której można zgłosić swój udział: https://forms.office.com/e/HVgp3T53HD
Celem warsztatu jest wykazanie szczególnego miejsca metafory w zajęciach z pisania akademickiego. Pokazana tu zostanie nie tylko metafora pojęciowa lecz również metafora gramatyczna. Głównym założeniem warsztatu jest teza, iż wprowadzenie elementów teorii metafory podczas zajęć z pisania akademickiego wpłynie pozytywnie na jakość tekstu akademickiego i łatwiejszą jego redakcję przez studentów. Warsztat bazuje wyłącznie na materiale anglojęzycznym.
 
Prowadzący: dr Przemysław Wilk
 
Termin: 17.09.2024 (wtorek), godz. 11:00-12:30
 
Miejsce: TEAMS
 

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3A_PHdaO2WnzjVX5_-2LR6CyXPUDXX13D2nrrA7i-3sXI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d00d66c-98e9-4dce-a6c6-823f62340c06&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5

Dr Ewelina Mierzwa-Kamińska, dr Brygida Lika oraz dr Bogusława Gosiewska-Turek zapraszają na spotkanie warsztatowe „Wyzwania edukacji włączającej – inkluzja w praktyce”. Warsztat kierowany jest do nauczycieli akademickich wszelkich specjalizacji. Celem warsztatu będzie przedstawienie konkretnych strategii i rozwiązań do pracy ze studentami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
 
Termin: 10 wrzesień 2024, w godz. 10.30 -12.00, sala 208 w CM.
 

Serdecznie zapraszamy osoby prowadzące profile facebookowe katedr oraz kierunków, a także wszystkich zainteresowanych promowaniem swoich jednostek w mediach społecznościowych na spotkanie informacyjnie o rozwijaniu i prowadzeniu profili na Facebooku. Spotkanie przeprowadzi dr Łukasz Sasuła.

Termin spotkania:  18.03 (poniedziałek), godz. 19.00.

Link do spotkania:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MGQzNGJkNGMtODAwNC00OGNjLThhOTMtYWQxYjcwMGU3Njdl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%228bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5%22%2c%22Oid%22%3a%22e2b08a67-4427-4e3a-ac81-aa1c0b77fa13%22%7d

Warsztat obejmuje wprowadzenie do LancsBoxa: prostego i intuicyjnego oprogramowania, które można wykorzystać jako narzędzie wspierające analizę tekstów. Uczestnicy otrzymają wprowadzenie do podstawowych funkcji programu i wykonają w nim przykładowe badania. Omówione zostaną także przykładowe sposoby wykorzystania LancsBoxa na zajęciach akademickich z językoznawstwa i literaturoznawstwa.

Spotkanie poprowadzi: dr Jędrzej Olejniczak.

Link do zapisów na warsztat: https://forms.office.com/e/9G9R9Dc2fY

Uczestnicy proszeni są też o (w miarę możliwości) przyniesienie laptopów i instalację programu LancsBox, do pobrania ze strony: http://corpora.lancs.ac.uk/lancsbox/download.php

Warsztat odbywa się w sali komputerowej – posiadanie laptopa nie jest więc wymagane.

Termin: poniedziałek, 12.02.2024 r., w godz. 11:30-13:00, sala 208 Collegium Maius.

Dr Ewelina Kamińska-Mierzwa, dr Brygida Lika oraz dr Bogusława Gosiewska-Turek zapraszają na spotkanie warsztatowe “Wyzwania edukacji włączającej’. Warsztat kierowany jest do nauczycieli akademickich wszelkich specjalizacji. Celem spotkania będzie przybliżenie koncepcji edukacji włączającej, uniwersalnego projektowania w edukacji oraz zaprezentowanie konkretnych rozwiązań w środowisku uniwersyteckim.

Termin: środa, 07.02.2024, w godz. 10:30-12:00, sala 208 Collegium Maius.

Zgłoszenia: https://forms.gle/B7p5GVtoB7DHkMR48

Podczas szkolenia będziemy dyskutować o dydaktyce wrażliwej na kwestie równości i różnorodności. Porozmawiamy zatem o równościowym języku dotyczącym różnych grup społecznych, o tworzeniu przyjaznej, akceptującej i bezpiecznej przestrzeni oraz takiej organizacji zajęć i wydarzeń, która uwzględnia społeczno-kulturową różnorodność akademickiej wspólnoty.

Spotkanie poprowadzi dr Marzanna Pogorzelska, Pełnomocniczka ds. równego traktowania.

Termin: poniedziałek, 05.02.2024, w godz. 11:00-12:30, sala 208 Collegium Maius.

Dr Małgorzata Adams-Tukiendorf zaprasza na kolejne spotkanie w ramach serii „Relacyjność w Edukacji”. Tematem do dyskusji będą gry psychologiczne omówione z perspektywy Analizy Transakcyjnej – teorii komunikacji w polu edukacji. W ramach warsztatu uczestnicy poznają schemat gry psychologicznej oraz najpopularniejsze ich typy w kontekście edukacyjnym. Być może przy okazji odkryją własne gry i zrozumieją ich mechanizm.

Termin: 27 września 2023, w godz. 10:00-11:30, TEAMS.

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3af9adabbc29634efc997a31d4e621ddd5%40thread.tacv2/1693567429881?context=%7b%22Tid%22%3a%228bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5%22%2c%22Oid%22%3a%220537896c-878f-42ad-abd5-eca14656ad79%22%7d

Cele warsztatu:

1. Wprowadzenie i omówienie prostych wielojęzycznych narzędzi korpusowych, które pozwalają na analizę tekstu metodami ilościowymi oraz wyciąganie z niego informacji niewidocznych gołym okiem.
2. Zaprezentowanie przykładowych sposobów wykorzystania narzędzi z platformy Clarin-PL: Korpusomat, Multiemo/Sentemo (analiza wydźwięku emocjonalnego tekstu) oraz Topic (analiza tematyczna).

Prezentowane narzędzia pozwalają na ocenę zawartości tekstu, wskazanie zawartych w nim kluczowych elementów i wyłapanie istotnych dla badacza szczegółów. Są również coraz bardziej przystępne, dając początkującym naukowcom nowe perspektywy podczas pracy z tekstem.

Dla osób pracujących z danymi językowymi w badaniach (czyli nauki humanistyczne i społeczne).

Spotkanie poprowadzi: Asystent z Instytutu Językoznawstwa Jędrzej Olejniczak.

Termin: poniedziałek, 18.09.2023, w godz. 12:00-13:30, CM sala 208.

Zgłoszenia: https://forms.gle/TTq2K4k6oDWSSTD9A

Podczas szkolenia zostaną przedstawione kluczowe tajniki redagowania treści, które pozwolą uczestnikom tworzyć teksty łatwiejsze w odbiorze. Zostaną również omówione najczęstsze błędy, których należy unikać, aby zapewnić językową klarowność i spójność. Uczestnicy otrzymają niezbędne narzędzia i wskazówki, które pomogą im doskonalić swoje umiejętności redagowania treści, efektywnego komunikowania się oraz dostosowania stylu do różnych mediów i odbiorców. Warsztaty mogą okazać się interesujące dla wszystkich uczestników, nie tylko dla polonistów.

Prowadząca: dr Julia Piotrowska (Katedra Języka Polskiego)

Język warsztatów: polski

Termin: czwartek, 14.09.2023, w godz. 16:00-17:00

Miejsce: MS Teams (warsztat online)

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aR4mL_VxpncYmDi0BjAJNUfQTU3sS5qmidLu1IzuZZr41%40thread.tacv2/conversations?groupId=a470d697-e556-44c8-b807-00d7593a6246&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5

Bardzo często nie mamy świadomości posiadanych przywilejów, a tymczasem łączą się one z naszym codziennym życiem – osobistym i zawodowym. Podczas warsztatu osoby uczestniczące będą miały okazję przyjrzeć się przywilejom, ale także relacjom władzy i konfliktom, które są z nimi związane w kontekście funkcjonowania w środowisku akademickim.

Spotkanie poprowadzi dr Marzanna Pogorzelska, Pełnomocniczka ds. równego traktowania.

Termin: środa, 06.09.2023, w godz. 10:00-11:30, sala 208 Collegium Maius.

Zgłoszenia: https://docs.google.com/forms/d/1i9f_NzGe4opGKw4aJWbndsp_9Cl1sD8DGKArOPMVqQQ/edit

Warsztat odbędzie się 13 marca 2023 (poniedziałek) w sali 202, Collegium Maius. Będzie okazją do zapoznania się z Czatem GPT oraz potencjalnym wykorzystaniem go do planowania i prowadzenia zajęć akademickich.

Spotkanie poprowadzą mgr Alicja Wujec-Kaczmarek i mgr Dorota Kamińska, Instytut Językoznawstwa.

Warsztat ChatGPT 

poniedziałek 27.02.2023 godz. 10.00-11.00, sala komputerowa 208 CM 

Serdecznie zapraszamy na warsztat poświęcony korzyściom i potencjalnym zagrożeniom dla szkolnictwa wyższego wynikającym z wykorzystywania ChatGPT. Warsztat poprowadzą Dorota Kamińska i Alicja Wujec-Kaczmarek. Bezpośrednio po warsztacie rozpocznie się spotkanie promotorów, na którym omówimy wyniki audytu dyplomowania i opracujemy zasady i kryteria wyróżniania prac dyplomowych. 

ChatGPT to sztuczna inteligencja oparta na modelu językowym, która została wytrenowana na dużych zbiorach danych tekstowych. Pozwala na naturalną komunikację z użytkownikiem za pomocą tekstu. Bazując na zasobach internetowych, jest w stanie generować odpowiedzi na pytania, kreatywnie rozwiązywać problemy, tworzyć różnorodne formy tekstowe – począwszy od artykułów, po poezję i teksty akademickie.  

Celem spotkania będzie pokazanie korzyści i zagrożeń płynących z wykorzystania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji oraz zaproszenie do debaty na ich temat. 

Dorota: 

Zapytałam AI. O zagrożenia jakie ze sobą niesie w szkolnictwie wyższym, poniżej odpowiedź…. 

Istnieją kilka potencjalnych zagrożeń dla szkolnictwa wyższego wynikających z wykorzystywania ChatGPT: 

  1. Degradacja jakości nauczania: Wprowadzenie automatycznych narzędzi takich jak ChatGPT może prowadzić do zmniejszenia znaczenia interakcji bezpośredniej między nauczycielem a studentem. 
  2. Zastępowanie nauczycieli: W niektórych przypadkach ChatGPT może być używany jako narzędzie do zastępowania nauczycieli, co może prowadzić do utraty miejsc pracy i pogorszenia jakości nauczania. 
  3. Nieodpowiednie informacje: ChatGPT jest modelowane na podstawie danych i informacji dostępnych w sieci, co oznacza, że może być źródłem nieprawidłowych lub nieodpowiednich informacji. 
  4. Kultura uzależnienia od technologii: Wprowadzenie ChatGPT w szkolnictwie wyższym może prowadzić do rozwijania się kultury uzależnienia od technologii i zmniejszenia zdolności uczniów do samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów. 
  5. Bezpieczeństwo danych: Korzystanie z ChatGPT wymaga przetwarzania i przechowywania danych użytkowników, co stwarza ryzyko ich utraty lub nieuprawnionego dostępu. 

Warsztat odbędzie się 22 lutego 2023r. (środa) w godz. 10:00-11:30 na Teams. dr M. Adams-Tukiendorf zaprasza na kolejne spotkanie w ramach serii Relacyjność w Edukacji. W tej odsłonie poznamy typy transakcji, czyli sposoby na to, jak się komunikujemy z perspektywy analizy transakcyjnej. Przyjrzymy się, jaką rolę w komunikacji pełnią poszczególne stany Ja oraz dlaczego czasami proces komunikacji się nie udaje.

Link do spotkania:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3af9adabbc29634efc997a31d4e621ddd5%40thread.tacv2/1675957196040?context=%7b%22Tid%22%3a%228bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5%22%2c%22Oid%22%3a%220537896c-878f-42ad-abd5-eca14656ad79%22%7d

Warsztat będzie okazją do zapoznania się z różnymi narzędziami cyfrowymi, które mogą pomóc w urozmaiceniu zajęć oraz aktywizacji studentów w czasie zajęć i pracy własnej. Przećwiczymy tworzenie materiałów za pomocą kilku wybranych aplikacji.

Spotkanie poprowadzi mgr Dorota Kamińska z Instytutu Językoznawstwa.

Termin: 15 lutego 2023 r. Godzina zostanie podana po zakończeniu zapisów.

Miejsce: sala 208, Collegium Maius.

Link do zapisów: https://forms.office.com/e/09fJAEHQ0j

Ze względu na liczbę stanowisk komputerowych, liczba uczestników jest ograniczona do 15 osób.

Celem spotkania jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie równego traktowania. Warsztat obejmować będzie następujące zagadnienia:

  • sytuacja różnych grup studentów i studentek w kontekście równości;
  • dyskryminacja (przyczyny, formy, konsekwencje, zapobieganie);
  • działania indywidualne i instytucjonalne na rzecz równości.

 

Spotkanie poprowadzi dr Marzanna Pogorzelska, Pełnomocniczka ds. równego traktowania.

Termin: wtorek, 07.02.2023,  w godz. 10:00-11:30, sala 207A Collegium Maius.

 

Zgłoszenia: https://docs.google.com/forms/d/1vRMQfBbFnNonbieCwbywtBFKpKJLNddqucxGQE2aXv8/edit

Szanowni Państwo,  

serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w webinarium (on-line)  

„Otwarty System Antyplagiatowy” (OSA) 

Program: 

  1. prof. Marek Kręglewski ‒ słowo wstępne
  2. prof. Marek Kowalski ‒ rozwój Otwartego Systemu Antyplagiatowego
  • wersja uczelniana 
  • wersja SaaS 
  1. Zespół OSA:

Arkadiusz Cacko, Radosław Szmit, Bartłomiej Tartanus, Marcin Wojtczak 

  • prezentacje na żywo 
  • kolekcje 
  • Międzyuniwersytecki Program Wymiany Map 
  • usterki treści 
  • języki 
  • dyskusja, pytania, odpowiedzi, komentarze  
  1. prof. Marek Kręglewski ‒ słowo końcowe.

 

Termin: 3 lutego 2023, od 10:00 do 11:30 z możliwością przedłużenia 

Miejsce spotkania: google meet 

Link umożliwiający uczestnictwo: https://meet.google.com/qak-kmuv-zcu  

Wersja uczelniana UO (bezpłatna) dostępna jest pod adresem https://osa.uni.opole.pl dla pracowników UO, logowanie kontem CAS. 

Dla  studentów i innych osób zainteresowanych badaniem tekstów pod względem plagiatu przygotowana jest płatna wersja systemu  https://portal.osaweb.pl 

System umożliwia w szczególności: 

  • identyfikację podobieństw badanego tekstu do zapisów dokumentów referencyjnych znajdujących się w systematycznie powiększanych zasobach z Internetu i baz tematycznych (obecnie ponad miliard prac), 
  • wykrycie błędów edytorskich w dokumencie (np. literówek, niewłaściwego kodowania itp.), 
  • analizę stylometrycznej spójności dokumentu. 

 

Z-ca Dyrektora 

Centrum Nowoczesnych Technologii UO 

mgr Ewelina Zalas 

Spotkanie nastawione jest na przekazanie praktycznych pomysłów, które można zastosować bezpośrednio lub łatwo zmodyfikować do prowadzonych przez siebie przedmiotów. Tematyka warsztatu:

  1. Dobry start – interesujące zadania na pierwsze zajęcia w semestrze.
  2. Ciekawe sposoby na aktywną powtórkę materiału (w tym utrwalenie nowych słówek /pojęć literackich/językoznawczych/historycznych).
  3. Metody podziału do pracy w grupach.
  4. Dydaktyzacja współczesnych piosenek i sposób ich wykorzystania na zajęciach.

 

Spotkanie poprowadzi dr Monika Czok z Instytutu Nauk o Literaturze.

Termin: wtorek 27.09.2022,  godz. 10.00–11.30,  sala 207 Collegium Maius.

 Zgłoszenia: https://docs.google.com/forms/d/1cOh0-0nFkJwDeDNg7CX2taMHo5ADvsubJ-V6pHOGCLU/edit?usp=forms_home&ths=true

Odbędzie się 22.09.2022 (czwartek) w godz. 14:00-15:30 na Teams. Jest to kolejne spotkanie w ramach serii Relacyjność w Edukacji. Tym razem tematem do dyskusji będą stany Ja. Przedstawione zostaną, po krótce, stany Ja z perspektywy Analizy Transakcyjnej i na przykładach zostanie pokazane w jaki sposób wpływają one na komunikację w polu edukacji. Zapraszamy osoby, które kontynuują spotkania z Małgorzatą Adams-Tukiendorf oraz osoby zainteresowane, które będą pierwszy raz.

Link do spotkania

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3af9adabbc29634efc997a31d4e621ddd5%40thread.tacv2/1655718705675?context=%7b%22Tid%22%3a%228bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5%22%2c%22Oid%22%3a%220537896c-878f-42ad-abd5-eca14656ad79%22%7d

Bezpłatny webinar pt. ”Prowadzenie egzaminów online –  najnowsze programy zapewniające rzetelną weryfikację wiedzy” odbędzie się w godz. 18.00 -19.30. Poprowadzi go doktor Michał Aibin z British Columbia Institute of Technology w Vancouver w ramach trzeciej edycji EDU360 – Międzynarodowego Forum Innowacyjnej Edukacji (aktualny program na  www.edu360.pl). Webinar otwiera cykl spotkań rozwojowych, wprowadzających do tematyki wydarzenia.

Aby wziąć udział w webinarze należy zapisać się poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie: https://egzaminy-online.konfeo.com/pl/groups  

Szanowni Państwo,

Otwartość nauki jest jednym z priorytetów grantodawców, a także organizacji ewaluujących badania naukowe i wpływ na otoczenie. W ostatnich latach wdrożono wiele nowych mechanizmów Open Science – od publikacji w otwartym dostępie i platform udostępniania badań na wczesnym etapie, po otwarte bazy danych, czy publiczny charakter procesu recenzyjnego. Uruchamia się także specjalne fundusze na projekty nauki obywatelskiej lub popularyzację nauki (European researchers’ nights), a także buduje zasoby Open Education.

Aby zapewnić dobrą reprezentację UO w warsztacie organizowanym w projekcie FIT FORTHEM, zachęcamy do wydelegowania pracowników na wydarzenie poświęcone tej tematyce 17 lutego 2022 (9:00-13:00) w języku angielskim. Opis poniżej, a dokładny plan i link do rejestracji na stronie FORTHEM.

REJESTRACJA

Open science is one of the key topics for the future of R&I and much more than open access to publications and data. Open Science constitutes a radical transformation in the way of doing scientific research. It is a new model based on collaborative work between academics and on the openness and transparency of all phases of research, not only the final publication, but also collecting data, peer review, and evaluation criteria, among other aspects.
Open science requires a cultural change in academia. In this workshop the FIT FORTHEM team wants to bring together experts from all FORTHEM partners and discuss:

• how open science is organized at their institutions,
• what the major challenges are,
• what kind of internal and external support services researchers can rely on
• what commonalities are shared by FORTHEM partners The aim is to exchange best practices and understand and jointly overcome possible barriers.

At the end the workshop we aim to gather conclusions and proposals to develop the open science strategy.

11.02.2022 (piątek) w godz. 13:00 -14:30. Prowadzi dr Małgorzata Adams-Tukiendorf. Kolejny temat z serii warsztatów z Analizą Transakcyjną w tle. Tym razem przyjrzymy się zachowaniom pasywnym i zastanowimy się nad ich rolą w procesie uczenia się. Zapraszam osoby, które kontynuują spotkania ze mną i osoby zainteresowane, które będą pierwszy raz.  

Link do spotkania 

Webinar, w którym Maria Libiszewska  tutor, trener i mentor  Collegium Wratislaviense , przedstawi zagadnienia związane Tutoringiem w pandemii.


https://eventmanago.com/event/e269edbff8a3841d8b959a8434540e37/tutoring-w-czasach-pandemii–czy-warto-prowadzic-spotkania-online

Spotkanie pt. „Czy przywództwa można się nauczyć?”, które odbędzie się 15.04.2021 o godz. 18.00 poprowadzi Piotr Czekierda, prezes Collegium Wratislaviense,ekspert od przywództwa. Link do rejestracji:

https://eventmanago.com/event/fa76bf31075eee54f792ddd60165f72c/czy-przywodztwa-mozna-sie-nauczyc

Spotkanie “Jak z grupy studentów stworzyć zgrany i efektywnie współpracujący zespół?” odbędzie się w czwartek 25.03.2021 r. w godzinach 18.00-19.00. Prowadzącym jest Krzysztof Słaboń, trener, mentor i konsultant Collegium Wratislaviense. Zagadnienia: jak wspierać zespół na kolejnych etapach jego rozwoju, jakie są typowe dysfunkcje zespołowe, których przełamanie prowadzi do zaangażowania, kreatywności i efektywności zespołu, a także do realnego rozwoju tworzących zespół osób.

Link do rejestracji:

https://eventmanago.com/event/f7a35382e8ea91f6e0bd2c653736e7c3/jak-z-grupy-studentow-stworzyc-zgrany-i-efektywnie-wspolpracujacy-zespol

Spotkanie (Webinar), pt. “Dlaczego studenci chcą się angażować?” odbędzie się w czwartek 18.03.2021 r. w godzinach 18.00-19.00. Prowadzącym jest dr Grzegorz Grzegorczyk z Uniwersytetu Gdańskiego, trener Collegium Wratislaviense.

Warsztat „Kompetencje jutra” odbędzie się 9.02 w godz. 10.00-11.30 (45 min prezentacji, 45 min dyskusji) na platformie MS Teams. Do 4.02 godz. 14.00 należy wypełnić formularz rejestracyjny umożliwiający wzięcie udziału w warsztacie LINK

11.02. 2021 rozpoczynamy cykl spotkań doskonalących kompetencje dydaktyczne prowadzących zajęcia ze studentami pt. „Relacyjność w edukacji”. Spotkania poprowadzi dr Małgorzata Adams-Tukiendorf. Wprowadzenie do tematyki („Analiza Transakcyjna dla nauczycieli”) odbędzie się na platformie MS Teams w godz. 16.00-17.00 i będzie miało charakter otwarty LINK

Kolejne 2-godzinne spotkania będą odbywały się w lipcu/wrześniu/lutym w grupach 8-16 osobowych:

Kontrakt na uczenie się
Nastawienie i przekonania
Style komunikacji
Typy komunikacji w grupie
Informacja zwrotna dla grupy
Bariery w uczeniu się
Zarządzanie czasem i aktywnością studenta i własną

Po ukończeniu cyklu szkoleń uczestnik/uczestniczka

zna
– kluczowe pojęcia analizy transakcyjnej
– najważniejsze zasady kontraktowania z grupą uczącą się
– sposoby efektywnego komunikowania się w grupie uczącej się
– rodzaje stanów Ja
– psychologiczne pozycje życiowe
– zasady budowania relacji z grupą uczącą się

potrafi
– rozpoznać dominujące typy zachowań w grupie uczącej się
– rozpoznać zachowania pasywne w grupie i adekwatnie na nie reagować
– skutecznie komunikować się w grupie uczącej się
– rozpoznać i zarządzić różnymi formami strukturalizacji czasu
– skutecznie pracować z grupą dorosłych uczniów

nazwa zespołu: Relacyjność w Edukacji

link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3af9adabbc29634efc997a31d4e621ddd5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=26405902-b243-4eca-8223-f76d1395f783&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5

11.02.2021 r. godz 16:00-17:00

Warsztat „Kompetencje jutra” odbędzie się 9.02 w godz. 10.00-11.30 (45 min prezentacji, 45 min dyskusji) na platformie MS Teams. Do 4.02 godz. 14.00 należy wypełnić formularz rejestracyjny umożliwiający wzięcie udziału w warsztacie LINK

Prowadzący: Bartosz Sobotka – doktor nauk ekonomicznych, zajmuje się tworzeniem modeli biznesowych dla sektora edukacji w krajach CEE oraz integracją rynku pracy z sektorem edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego. Konsultant wielu projektów biznesowych dla sektora BPO/IT i edukacji w kontekście wdrażania idei Smart City oraz budowy Społeczeństwa 4.0

3.02.2020 w godz. 12:00-15:00 w s.206 odbędzie się warsztat antydyskryminacyjny dla pracowników. Zakres tematyczny zajęć będzie obejmował następujące tematy:

1)stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja -przyczyny, formy, konsekwencje,

2) ochrona przed dyskryminacją na uczelni – studia konkretnych przypadków, możliwości zapobiegania i rozwiązywania sytuacji o charakterze dyskryminacyjnym.

Osoby uczestniczące otrzymają zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu.

3.02. 2020 w godz. 15:45-16:45 w s.206 odbędzie się spotkanie ze współpracującą z WFil psychoterapeutką, p. Anną Bereźnicką. Podczas spotkania pracownicy będą mieli okazję porozmawiać o sposobach postępowania ze studentami i studentkami objawiającymi symptomy zaburzeń o podłożu psychicznym.

Skip to content