Dni Jakości Kształcenia na Wydziale Filologicznym

W ramach II edycji Dni Jakości Kształcenia na UO Wydział Filologiczny proponuje 3 warsztaty skierowane dla nauczycieli akademickich, 1 spotkanie dla koordynatorów kierunków z innych wydziałów i 1 seminarium dla studentów. Wszystkie wydarzenia odbędą się w tym samym czasie w środę 7 maja w godz. 14.00-15.00. Serdecznie zachęcamy wszystkich do udziału.

Program wydarzeń wydziałowych obejmuje:

  1. Uważność na siebie i innych w pracy akademickiej z elementami medytacji, warsztaty online dla nauczycieli akademickich, prowadzący: dr Małgorzata Adams–Tukiendorf

    W ramach warsztatu uczestnicy doświadczą kilku form medytacyjnych służących praktyce uważności:

    – medytacja z uważnością na oddech

    – medytacji z uważnością na odbiór zmysłów

    – medytacja z uważnością na relacje ze sobą i z innymi

    Zarejestruj się

    link do kanału na Teams Uważność na siebie i innych w pracy akademickiej z elementami medytacji | Ogólny | Microsoft Teams

    1. Tworzenie przyjaznego środowiska dydaktycznego we wspieraniu myślenia krytycznego, warsztaty online dla nauczycieli akademickich, prowadzący: dr Jolanta Szymańska

    W ramach spotkania poruszone będą następujące kwestie:

    – Elementy zmiany w przekonaniach nauczyciela o nauczaniu systemowym (mass instruction vs. Challenging the status quo – w nauczaniu systemowym instytucjonalnym istnieją pozorne zachęty do rozwijania umiejętności myślenia i analizy krytycznej, jednak większość w ramach zakazów kwestionowania instytucjonalnego status quo)

    – Konieczność ustawicznej pracy nad sposobami komunikowania treści akademickich oraz komunikowania się ze studentami (pożądane postawy nauczycielskie: autentyczność, nawiązywanie kontaktu (np. Zasada „czworo uszu”); w szczególności w dobie przebodźcowania informacją

    – Strategie prowadzące do uruchomienia myślenia krytycznego, przykłady z praktycznej pracy ze studentami (pytania prowokujące, model Sokratesa, wywoływanie świadomej zmiany postawy wobec danego zagadnienia)

    Zarejestruj się

    link do kanału na Teams Tworzenie przyjaznego środowiska dydaktycznego we wspieraniu myślenia krytycznego | Ogólny | Microsoft Teams

    1. Miejsce i wartość metafory w zajęciach z pisania akademickiego, warsztaty online dla nauczycieli akademickich, prowadzący: dr Przemysław Wilk

    Celem warsztatu jest wykazanie szczególnego miejsca metafory w zajęciach z pisania akademickiego. Pokazana tu zostanie nie tylko metafora pojęciowa lecz również metafora gramatyczna. Głównym założeniem warsztatu jest teza, iż wprowadzenie elementów teorii metafory podczas zajęć z pisania akademickiego wpłynie pozytywnie na jakość tekstu akademickiego i łatwiejszą jego redakcję przez studentów.

    Warsztat bazuje wyłącznie na materiale anglojęzycznym.

    Zarejestruj się

    link do kanału na Teams Miejsce i wartość metafory w zajęciach z pisania akademickiego | Ogólny | Microsoft Teams

    1. Monitoring jakości kształcenia na przykładzie rozwiązań stosowanych na Wydziale Filologicznym w procesie dyplomowania, prezentacja z elementami dyskusji dla koordynatorów kierunków z innych wydziałów, prowadzący: dr Elżbieta Szymańska–Czaplak, prof. UO Sala 207 Collegium Maius

    W trakcie spotkania uczestnicy zapoznają się z rozwiązaniami stosowanymi od kilku lat na Wydziale Filologicznym. Punktem wyjścia będzie najdłużej stosowana wydziałowa procedura dyplomowania, co umożliwi pokazanie złożoności procesu monitoringu i ewaluacji. Zostaną przedstawione również inne rozwiązania, np. dotyczące weryfikacji efektów uczenia się z udziałem wykładowców i studentów, zasięgania opinii interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w doskonaleniu jakości kształcenia (nie tylko przy tworzeniu i modyfikacji programów kształcenia).

    Zarejestruj się

    1. Sztuczna inteligencja czyli biznesowy game changer, warsztat dla studentów, prowadzący: Dawid Pelczarski


      Czy wiesz, że AI to nie tylko technologia, ale przede wszystkim nowy język biznesu? Podczas naszego godzinnego warsztatu poznasz, jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje rynek pracy, dlaczego humanistyczne spojrzenie na świat technologii jest dzisiaj kluczowe, oraz jak filologowie mogą wykorzystać swoje umiejętności w erze cyfrowej. Przekonaj się, że język, kultura i kreatywność stają się bezcenne właśnie wtedy, gdy technologie przejmują rutynowe zadania. Dołącz i odkryj, jak humanista może grać pierwsze skrzypce w erze AI!

    Aula Błękitna Collegium Maius

    Zachęcamy też do uczestnictwa w wykładach plenarnych i wydarzeniach proponowanych przez inne wydziały:

    1. Kompetencje jutra – zmieniająca się perspektywa, wykład, dr Bartosz Sobotka, doktor nauk ekonomicznych SGH, Dyrektor ds. Rozwoju w Syntea SA, wtorek 6 maja 10:15–11:30, sala 20 Collegium Civitas
    2. Po co zapewnianie jakości? Wyzwania i potencjalna wartość dla uczelni, wykład, dr hab. Jakub Brdulak, prof. SGH, Sekretarz PKA, piątek 9 maja 10:30-11:30, Aula Błękitna Collegium Maius
    3. Program wydarzeń wydziałowych https://bdijk.uni.opole.pl/harmonogram-djk-ii/

    Udostępnij post

    Przejdź do treści