W ramach II edycji Dni Jakości Kształcenia na UO Wydział Filologiczny proponuje 3 warsztaty skierowane dla nauczycieli akademickich, 1 spotkanie dla koordynatorów kierunków z innych wydziałów i 1 seminarium dla studentów. Wszystkie wydarzenia odbędą się w tym samym czasie w środę 7 maja w godz. 14.00-15.00. Serdecznie zachęcamy wszystkich do udziału.
Program wydarzeń wydziałowych obejmuje:
W ramach warsztatu uczestnicy doświadczą kilku form medytacyjnych służących praktyce uważności:
– medytacja z uważnością na oddech
– medytacji z uważnością na odbiór zmysłów
– medytacja z uważnością na relacje ze sobą i z innymi
link do kanału na Teams Uważność na siebie i innych w pracy akademickiej z elementami medytacji | Ogólny | Microsoft Teams
W ramach spotkania poruszone będą następujące kwestie:
– Elementy zmiany w przekonaniach nauczyciela o nauczaniu systemowym (mass instruction vs. Challenging the status quo – w nauczaniu systemowym instytucjonalnym istnieją pozorne zachęty do rozwijania umiejętności myślenia i analizy krytycznej, jednak większość w ramach zakazów kwestionowania instytucjonalnego status quo)
– Konieczność ustawicznej pracy nad sposobami komunikowania treści akademickich oraz komunikowania się ze studentami (pożądane postawy nauczycielskie: autentyczność, nawiązywanie kontaktu (np. Zasada „czworo uszu”); w szczególności w dobie przebodźcowania informacją
– Strategie prowadzące do uruchomienia myślenia krytycznego, przykłady z praktycznej pracy ze studentami (pytania prowokujące, model Sokratesa, wywoływanie świadomej zmiany postawy wobec danego zagadnienia)
link do kanału na Teams Tworzenie przyjaznego środowiska dydaktycznego we wspieraniu myślenia krytycznego | Ogólny | Microsoft Teams
Celem warsztatu jest wykazanie szczególnego miejsca metafory w zajęciach z pisania akademickiego. Pokazana tu zostanie nie tylko metafora pojęciowa lecz również metafora gramatyczna. Głównym założeniem warsztatu jest teza, iż wprowadzenie elementów teorii metafory podczas zajęć z pisania akademickiego wpłynie pozytywnie na jakość tekstu akademickiego i łatwiejszą jego redakcję przez studentów.
Warsztat bazuje wyłącznie na materiale anglojęzycznym.
link do kanału na Teams Miejsce i wartość metafory w zajęciach z pisania akademickiego | Ogólny | Microsoft Teams
W trakcie spotkania uczestnicy zapoznają się z rozwiązaniami stosowanymi od kilku lat na Wydziale Filologicznym. Punktem wyjścia będzie najdłużej stosowana wydziałowa procedura dyplomowania, co umożliwi pokazanie złożoności procesu monitoringu i ewaluacji. Zostaną przedstawione również inne rozwiązania, np. dotyczące weryfikacji efektów uczenia się z udziałem wykładowców i studentów, zasięgania opinii interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w doskonaleniu jakości kształcenia (nie tylko przy tworzeniu i modyfikacji programów kształcenia).
Aula Błękitna Collegium Maius
Zachęcamy też do uczestnictwa w wykładach plenarnych i wydarzeniach proponowanych przez inne wydziały: