Nazwiska T – Z

Powrót…


 

ANNA TABISZ

atabisz@uni.opole.pl

konsultacje telefoniczne 606436377 poniedziałek 14.45 -15.30, środa 12.30 – 13.15.

Termin

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Wykłady

Konwersatoria/

Seminaria

29.04-20.05

Dydaktyka języka polskiego: kształcenie językowe

II FP(N)

II LJPN-L

analityczne ćwiczenie cząstkowe

redakcja scenariusza lekcji

(e-mail)

1. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej.

2. Scenariusz lekcji  (kształcenie kompetencji komunikacyjnych).

29.04-27.05

Podstawy psycholingwistyki rozwojowej

I LJPO

Kolokwium (W)

ćwiczenie cząstkowe (K)

(e-mail)

1. Akwizycja języka przez małe dziecko.

2. Fazy rozwoju języka.

3. Przyswajanie poszczególnych składników:

3a) dźwięki mowy i początki fonologii;

3b) rozwój słownika dziecka;

3c) rozwój gramatyki;

3d) rozwój systemu syntaktycznego.

1. Akwizycja języka przez małe dziecko.

2. Fazy rozwoju języka.

3. Przyswajanie poszczególnych składników: 3a) dźwięki mowy i początki fonologii;

3b) rozwój słownika dziecka; 3c) rozwój gramatyki;

3d) rozwój systemu syntaktycznego.

27.04-25.05

Seminarium licencjackie

III LJPN-L

praca lic. (fragm..) (S)

(e-mail)

praca lic. (fragm.)

(e-mail)

27.04-25.05

Grzeczność i agresja w języku

KZO

prezentacja (e-mail)

esej (e-mail)

1) Modele grzeczności językowej w innych kręgach kulturowych (prezentacja).

2) Agresja językowa w dyskursie publicznym.

27.04-18.05

Jak mówić, by osiągnąć sukces

KZO

1) ćwiczenia cząstkowe (karta pracy 2)

(e-mail)

1) Wzorzec gatunkowy tekstu

2)  Jak mówić, by nas słuchano?

29.04-27.05

Etyka komunikacji

I FP(KWP)-L II FP(KWP)-L  III FP(KAU)

esej (e-mail)

1) Agresja językowa.

2) Agresja językowa w dyskursie publicznym

29.04-27.05

Dydaktyka przedmiotowa SP

I FP(N)-M

redakcja scenariusza lekcji.

Scenariusz lekcji wprowadzającej nowe pojęcie.

29.04-27.05

PNJP-mówienie 3

JPPJN

Egzamin

1. Mieszkanie (rodzaj, położenie, wielkość mieszkania / domu; rodzaje pomieszczeń; wyposażenie mieszkania).

2. Miejsca (rodzaj, położenie i wielkość miejscowości; instytucje użyteczności publicznej; plan przestrzenny; zabudowa miejska i wiejska; miasto czy wieś).

3. Praca (miejsce pracy; nazwy zawodów; rodzaje pracy; prace i zarobki; warunki zatrudnienia; rynek pracy, prawo pracy).

4. Zdrowie i higiena osobista (samopoczucie; części ciała; stan zdrowia; choroby; wizyta u lekarza; apteka; dieta, zdrowy styl życia; wypadki; uzależnienia; choroby XXI wieku.

29.04-27.05

Stylistyka wypowiedzi perswazyjnej i audiowizualnej

II FP(N)-L

ćwiczenia analityczne (e-mail)

1. Język na sprzedaż. Skuteczność słów. Leksyka i frazeologia.

2. Gramatyczne środki perswazji. Fonetyka, fleksja, słowotwórstwo i składnia w tekstach promocyjnych.

3. Redakcja tekstu reklamowego.


SEBASTIAN TABOŁ

seba.tabol@gmail.com

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

20.03.

Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej

II   LOGOPEDIA Z JĘZYKIEM POLSKIM NAUCZYCIELSKA – L

Wysyłanie w formie word oraz zdjęć wykonanych zadań

Kontakt poprzez e-mail, telefon oraz messenger odsyłanie do stron, na których znajdują się filmy edukacyjne.

Notatki z przesłuchanych zajęć z dysleksji, dysortografii oraz dysgrafii.

W razie konieczności możliwość kontaktu z nauczycielem poprzez skype


JADWIGA TARSA

jadwiga.tarsa@uni.opole.pl; konsultacje telefoniczne: środa, 10.30-11.15; czwartek, 11.45-12.30

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

PNJR

III JB -L

Zaliczenie na ocenę

Pisma użytkowe  (26.03. i 2.04. Microsoft Teams)

Praca z tekstem

III JB -L

Zaliczenie na ocenę

„Внешняя торговля” (25.03., e-mail); Финансовые показатели фирмы (1.04. i 8.04.)

Kultura wypowiedzi w języku rosyjskim

III JB -L

Zaliczenie na ocenę

Etykieta w biznesie (25.03., e-mail); Negocjacje (1.04. i 8.04. Microsoft Teams)

PNJR-gramatyka

III JB -L

Zaliczenie na ocenę

Rekcja czasowników (26.03. i 2.04.)

Od lurkera do hejtera

KZI

Zaliczenie na ocenę

Komunikacja internetowa (26.03., Microsoft Teams, ); Ironia i sarkazm w komunikacji internetowej (2.04.); Hejt i hejterzy – Microsoft Teams

Gramatyka praktyczna języka rosyjskiego

I JB MGR

Zaliczenie na ocenę

Liczebnik – powtórka (26.03., Microsoft Teams); Strona czynna i bierna (2.04., Microsoft Teams)

Słownictwo

II JOSP

Zaliczenie na ocenę

Przestępstwo. Zbrodnie. Kary (26.03. i 2.04), e-mail, Microsoft Teams)


 

 

BARTŁOMIEJ TRZOS

btrzos@uni.opole.pl

konsultacje telefoniczne: 509 117 889

Nazwa przedmiotu Rok/ kierunek/forma Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady Ćwiczenia Konwersatoria Seminaria
Rysunek i ilustracja Rok I, Game studies Przegląd zaliczeniowy na podstawie wykonanych prac na zadany temat 07.05.2020

14.05.2020

21.05.2020

btrzos@uni.opole.pl

Microsoft Teams

Tel. 509117889

 

 

 

 

 


JAROSŁAW WASIK

jaroslawwasik@o2.pl konsultacje telefoniczne: 601515905

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Organizacja wydarzeń kulturalnych i festiwali

II   Kulturoznawstwo stacjonarne

Praca zaliczeniowa

On-line poprzez Messengera na Facebooku – nazwa stworzonej grupy: Organizacja wydarzeń kulturalnych i festiwali. Wszyscy studenci potwierdzili udział w grupie. Zajęcia tak jak w planie: każda środa o godz. 15:00.


 

 

 

TOMASZ WIELG

twielg@uni.opole.pl; konsultacje telefoniczne: 603635199  (wtorek godz.11-13)

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Praca z tekstem rosyjskim 4

II JB-L

egzamin

Kontakt Email i telefoniczny

Przesłano materiały do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 23.03 i 30.03.

Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4

II JB -MGR

Egzamin

Kontakt Email i telefoniczny

Przesłano teksty do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 23.03 i 30.03.

Praca z tekstem 2

II JB -MGR

zaliczenie

Kontakt Email i telefoniczny

Przesłano teksty do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 23.03 i 30.03.

Regiony turystyczne świata 4

II JAT-L

zaliczenie

Kontakt Email i telefoniczny

Przesłano teksty do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 29.03

Badania naukowe

I JB- MGR

Kontakt Email i telefoniczny

Przesłano materiały do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 30.03.


 

 

 

 

PRZEMYSŁAW WILK

przemekwilk82@gmail.com

pwilk@uni.opole.pl

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Descriptive grammar of English with elements of historical grammar – morphology

1 EP stacjonarne

ćwiczenia

16/03/2020

A word and its parts: roots, affixes and their shapes (Moodle UO)

23/03/2020

A word and its forms: inflection (Moodle UO)

30/03/2020

A word and its relatives: derivation (Moodle UO)

06/04/2020

Word formation processes (Moodle UO)

20/04/2020

Derived nouns

(Moodle UO, Zoom)

27/04/2020

Derived verbs

(Moodle UO, Zoom)

04/05/2020

Derived adjectives

(Moodle UO, Zoom)

11/05/2020

A word and its structure

(Moodle UO, Zoom)

18/05/2020

A word and its structure

(Moodle UO, Zoom)

25/05/2020

Productivity

(Moodle UO, Zoom)

Vocabulary and structures

1 MLA

stacjonarne

ćwiczenia

17/03/2020

Noun, verb and adjective collocations (e-mail)

24/03/2020

Linking: result and causa (e-mail)

31/03/2020

Prepositional phrases; nouns and verbs with prepositions; fixed phrases (e-mail)

07/04/2020

Linking: purpose

(e-mail)

21/04/2020

Talking about sources, data, cause and effect (e-mail)

28/04/2020

Linking: cause, purpose, concession (e-mail)

05/05/2020

Opinions and ideas (part 1)

(e-mail)

12/05/2020

Linking: time

(e-mail)

19/05/2020

Opinions and ideas (part 2)

(e-mail)

26/05/2020

Linking: similarity and comparison

(e-mail)

Academic writing

1 MLA

stacjonarne

ćwiczenia

17/03/2020

Exercises in documenting and quoting sources: in-text referencing.

(e-mail)

24/03/2020

Paraphrase: introductory exercises (e-mail)

31/03/2020

Paraphrase: further exercises

(e-mail)

07/04/2020

Definition (extended, contrastive, comparative): introductory exercises

(e-mail)

21/04/2020

Definition essay

(e-mail)

28/04/2020

Summary: introductory exercises (e-mail)

05/05/2020

Summary ctd.

(e-mail)

12/05/2020

Summary (Who are smarter – boys or girls? or Are men born with power?) (in-class composition session)

(e-mail)

19/05/2020

Summary: peer response session

(students’ e-mail exchange session)

26/05/2020

Summary in-class writing (real time session)

(Moodle UO/MS Teams)

Gramatyka języka angielskiego

1 lingwistyka stosowana

stacjonarne

ćwiczenia

17/03/2020

Present time

(e-mail)

24/03/2020

Past time (e-mail)

31/03/2020

Future time (e-mail)

07/04/2020

Present perfect

(e-mail)

21/04/2020

Passive 1 (e-mail)

28/04/2020

Passive 2 (e-mail)

05/05/2020

Conditionals

(e-mail)

12/05/2020

Unreal time

(e-mail)

19/05/2020

Modal verbs: present and future

(e-mail)

26/05/2020

Modal verbs: past

(e-mail)

Seminarium, pisanie akademickie

3 JAT

stacjonarne

konwersatorium, ćwiczenia

Konsultacja postępu prac licencjackich

(e-mail)


 

 

 

 

 

ALICJA WOJAKOWSKA  

aajwojak@onet.eu

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

11.03 2020

Metodyka diagnozy i terapii logopedycznej 2

3 rok Filologia polska

Studenci pracują z materiałem online na podstawie przesłanej prezentacji -zostaną zapoznani z warsztatem logopedy i metodyką jego pracy.

18.03.20

Studenci poznają podstawowe procedury postępowania logopedycznego na podstawie wysłanej prezentacji:

– diagnozowanie: w tym badanie sprawności interakcyjnych takich jak motoryka, wymowa, język, struktury pojęciowe, realizacja dialogu, realizacja wypowiedzi narracyjnych; analizę wyników badań specjalistycznych, prowadzenie wywiadu logopedycznego, badanie budowy i sprawności narządu artykulacyjnego;

25.03.20

Studenci dokonują pisemnej analizy pacjenta z zaburzoną mową.

1.04.20

studenci pracują na zestawie zadań – przesyłają wykonane zadania mailowo

8.04.20

Studenci zapoznają się na podstawie prezentacji  z programowaniem terapii: zasady budowania programu terapii, cele postępowania logopedycznego, strategie i metody postępowania, organizacja postępowania.


 

 

 

 

 

RYSZARD WOLNY

konsultacje telefoniczne 600272422 wtorek 11.00 -12.00, środa 11.00 – 12.00 oraz poprzez email: rwolny@uni.opole.pl

Nazwa przedmiotu Rok/ kierunek Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Tutorial PhD

        III rok

The tutorial prepares the Ph.D. student to write their dissertation through discussions of selected material. Focus is on beginning the writing and research process.

praca (fragm..)

Konsultacja postępu prac (e-mail)

31.03, 01.04, 07.04, 08.04, 14.04, 15.04, 21.04, 22.04, 28.04, 29.04.2020

Seminarium doktoranckie 6       III rok
1. Aktywność na zajęciach
2. Przygotowanie i prezentacja wyników badań

praca (fragm..)

Konsultacja postępu prac (e-mail)

31.03, 01.04, 07.04, 08.04, 14.04, 15.04, 21.04, 22.04, 28.04, 29.04.2020


 

 

AGNIESZKA WÓJTOWICZ

wojtowiczagn@wp.pl ; konsultacje telefoniczne: 698057051 (poniedziałki, wtorek godz.11-13)

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

  • TEATR I KINO POLSKIE 1
  • HISTORIA I ESTETYKA SZTUKI WIDEO
  • TEATR I KINO POLSKIE 2
  • WIEDZA O TEATRZE
  • KZO

JPPJN 2/3

2 KULT. (KAP)

II JPPJN

I KULT.-L

ZAL.

TEATR I KINO POLSKIE 1, TEATR I KINO POLSKIE 2, KZO: 15 – 31.03.2020/ e-mail: wojtowiczagn@wp.pl

Tel. 698057051

Od 1.04 do odwołania: zajęcia także przez skype zgodnie z planem zajęć.

Z moimi Studentami jestem w stałym kontakcie mejlowym (moje grupy mają na szczęście tzw. mejle grupowe) i telefonicznym. Ustaliliśmy zdalnie zadania do wykonania – wszyscy Studenci mają zaplanowane przeze mnie zajęcia.

TEATR I KINO POLSKIE 1, HISTORIA I ESTETYKA SZTUKI WIDEO, TEATR I KINO POLSKIE 2, WIEDZA O TEATRZE: 15 – 31.03.2020/ e-mail: wojtowiczagn@wp.pl

Tel. 698057051

Od 1.04 do odwołania: zajęcia także przez skype zgodnie z planem zajęć.

Z moimi Studentami jestem w stałym kontakcie mejlowym (moje grupy mają na szczęście tzw. mejle grupowe) i telefonicznym. Ustaliliśmy zdalnie zadania do wykonania – wszyscy Studenci mają zaplanowane przeze mnie zajęcia.


 

 

 

 

 

BOGUSŁAW WYDERKA

kontakt e-mail na bieżąco: wyderka@uni.opole.pl lub bogwyd@gmail.com

Problematyka zajęć w okresie 15.04 -15.05.2020.

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/for ma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji

     Wykłady

    Ćwiczenia

            Konwersatoria

   Uwagi

Wprowadzenie do badań językoznawczych

II logopedia, II filologia polska.

Forma zdalna

Dyskusja

Kolokwium

1. Pogłębiamy wiedzę na temat Paradygmaty nauki i programy badawcze. Korzystamy z opracowań Daniela Słapka Paradygmaty jezykoznawstwa dzisiaj (tekst w załączeniu) lub tegoż rozdz. 2 monografii Rozważania metajęzykoznawcze; link: https://ifr.uni.wroc.pl/sites/ default/files/ds/26.04.rozwazania.pdf.

2. Temat: „Matajęzykoznawstwo jako dyscyplina lingwistyki” – załączam tekst wykładu z odesłaniami do literatury.

Socjologia języka i komunikacji

I   logopedia.

Forma zdalna

Dyskusja

Kolokwium

Prace pisemne

Temat 1: Socjolekty. Zagadnienia ogólne.

Temat 2: Charakterystyka wybranych socjolektów:

1. Język środowisk przestępczych.

2. Język sportu (sportowców i kibiców).

3. Socjolekty młodzieży i subkultur młodzieżowych.

4. Gwary zawodowe i środowiskowe (profesjolekty).

5. Socjolekt studentów.

Podana literatura dostępma w sieci.

Wskazana literatura dostępna w sieci.

Historia języka polskiego

I filologia polska (mag.).

Forma zdalna

Dyskusja

Kolokwium

I. Podstawy rozwoju fleksji polskiej.

II. Doba staropolska:

  • Zewnętrzna dzieje jezyka.
  • Wewnętrzne zmiany systemu językowego.
  • Rozwój pisowni polskiej.
  • Rozwój słownictwa i zapożyczenia staropolskie.
  • Rozwój piśmiennictwa.
  • Analizujemy języka wskazanych zabytków.

Materiały i wykaz literatury.


 

 

 

 

ALICJA WUJEC-KACZMAREK

alicjawuka@gmail.com

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

General English – public speaking

BAPP

Studenci współpracują na platformie zdalnej Edmodo. Zadania publikowane są na Edmodo w odcinkach tygodniowych, wykonana przez studentów praca publikowana jest przez nich na tej samej platformie.

Komunikacja odbywa się za pomocą wiadomości przesyłanych na Edmodo i emaili, planowane są również konferencje online organizowane za pomocą Skypa lub Discord.


 

 

KATARZYNA WYSOCZAŃSKA-PAJĄK

wysokatarzyna@interia.pl

konsultacje telefoniczne 603873211 i mailowe środa 11.00-12.00 i czwartek 11.00-12.00

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, s

Skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

PNJR

II JOSU

Egzamin

Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie

6.05. k

Kadry firmy transportowej / spedycyjnej

13.05. Kto jest kim w firmie. Skład osobowy

20.05 Zasady doboru personelu. Wykształcenie i predyspozycje przyszłych pracowników.

27.05 Poszukiwanie pracy (ogłoszenia o pracy, kontakty z pracodawcą,

3.06. Napisanie CV i rekomendacji, rozmowa ze specjalistą ds. kadr

10.06 Powtórzenie materiału

Stylistyka tekstów pisanych

II JOSU

Zaliczenie

Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie

7.05. Czasowniki ruchu

14.05. Pisownia samogłosek po szumiących i po ц.

21.05. Tryb rozkazujący czasownika

28.05. Czasowniki ruchu z przedrostkami

4.06. Pisownia nazw własnych.

Pisownia skrótów oraz skrótowców

18.06. Powtórzenie materiału

PNJR

III JOSU

Egzamin

Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie

6.05. Dokumenty transportowe

13.05. . Opakowanie i znakowanie towarów.

20.05. Transport towarów.

27.05. Magazynowanie towarów.

3.06. Ubezpieczenia:

pracowników (medyczne, NNW, OC, AC);towarów

10.06. Powtórzenie materiału

PNJR

II JOSP

Egzamin

Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie

9.05. Kadry firmy transportowej / spedycyjnej

16.05. Kto jest kim w firmie. Skład osobowy

23.05 Zasady doboru personelu. Wykształcenie i predyspozycje przyszłych pracowników.

30.05 Poszukiwanie pracy (ogłoszenia o pracy, kontakty z pracodawcą,

6.06. Ogłoszenia o pracy, kontakty z pracodawcą, napisanie CV i rekomendacji, rozmowa ze specjalistą ds. kadr

13.06 Powtórzenie materiału

Stylistyka tekstu pisanego w j. ros.

II JOSP

Zaliczenie

Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie

8.05. Czasowniki ruchu

15.05. Pisownia samogłosek po szumiących i po ц.

22.05. Tryb rozkazujący czasownika

29.05. Czasowniki ruchu z przedrostkami

5.06. Pisownia nazw własnych.

Pisownia skrótów oraz skrótowców

12.06. Powtórzenie materiału

Gramatyka j. ros

I JOSP

Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie

9.05.Rzeczowniki I, II deklinacji,

16.05. Rzeczowniki III deklinacji i pozadeklinacyjne (время, имя, путь);

23.05. Zaimki osobowe, dzierżawcze i wskazujące;

zaimek себя i wyrażenie zaimkowe друг друга; Przysłówki miejsca i kierunku.

30.05 Przymiotniki miękko- i twardotematowe;
13.06. Powtórzenie rzeczownika i przymiotnika

KZI – Gra o tron

I JB

zaliczenie

Zajęcia odbywają się zgodnie z planem drogą mailową oraz na spotkaniach na Skypie.


 

 

 

 

 

JOANNA ZAGOŻDŻON-ŁYSZCZARZ

lot10@wp.pl; konsultacje telefoniczne: 601664496 (piątek  godz.12.00-14.00)

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Wybrane zagadnienia z historii literatury polskiej (W+K)

I LS-L

Zaliczenie na ocenę

Pomoc przy opracowaniu: https://www.polskina5.pl/analiza_utworu_rozmowa_mistrza_polikarpa

Oraz: https://www.youtube.com/watch?v=ibV35He4YHI

Oraz obejrzeć inscenizację II cz. tego utworu, która została ostatnio odnaleziona przez W. Wydrę pt. Śmierci z Mistrzem dwojakie gadania

Informacja o tym niezwykłym wydarzeniu: https://kultura.gazetaprawna.pl/artykuly/1160500,rozmowa-mistrza-polikarpa-odnaleziona.html

Podaje link do strony, na której można tę inscenizację obejrzeć:

Proszę przeczytać dialog pt. Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią

Podaje link do strony: http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/dialog_01.html

Można obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=zClp3Z2ZMuw

Oraz Skargę umierającego

http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/skarga_umierajacego.html

Proszę przeanalizować te średniowieczne utwory. W załączniku znajduje się fragment podręcz. T. Michałowskiej, Średniowiecze, Warszawa 1995 i nast . W II załączniku znajduje się krótki test, którego rozwiązanie powinno pomóc w zrozumieniu średniowiecznego tekstu. Proszę go na razie nie przesyłać, ale włożyć do teczki. Test, podobnie, jak inne przesłane w najbliższym czasie prace sprawdzające będą stanowić podstawę do zaliczenia przedmiotu

Materiały pomocnicze:

http://old.al.uw.edu.pl/pliki/publikacje/elektroniczne/P.%20Stepien%20Madrosc%20w%20Rozmowie%20mistrza%20Polikarpa….pdf

Warsztaty badawcze literaturoznawcze

II FP-L

Zaliczenie na ocenę

Podręcznik ̶                 J. Starnawski, Warsztat bibliograficzny historyka literatury polskiej, Warszawa 2012.

Przesyłam prezentację dotyczącą spisów bibliograficznych oraz elektroniczną wersję Bibliografii Nowego Korbuta

Budzyk K (red.): Bibliografia literatury polskiej „Nowy Korbut”. Repozytorium Cyfrowe

http://rcin.org.pl/ibl/Content/61253/WA248_80297_III-4042_nowy-korbut-13_o.pdf

Zadanie –przygotowanie bibliografii oraz plik z przykładową pracą zaliczeniową do poprawienia (formatowanie pracy, akapity, niezaznaczone cytaty, źle zrobione przypisy, brak bibliografii)

Plik II

Proszę przygotować bibliografię dotyczącą twórczości Adama Asnyka

Wypisać 4 tomiki poezji, 2 utwory przełożone z języka obcego, wydanie korespondencji, 4 artykuły, a także po dwa opracowania do każdego z nich

Alternatywnie te same zadania do Henryka Sienkiewicza

https://rcin.org.pl/Content/61258/WA248_80303_III-4042_nowy-korbut-17-3_o.pdf

Udostępniam prezentację oraz skany potrzebnych materiałów

pocztą mailową

Wiedza o literaturze polskiej

II JPPJN-L

Zaliczenie na ocenę

Pomoc przy opracowaniu: https://www.polskina5.pl/analiza_utworu_rozmowa_mistrza_polikarpa

oraz: https://www.youtube.com/watch?v=ibV35He4YHI

a także obejrzeć inscenizację II cz. tego utworu, która została ostatnio odnaleziona przez W. Wydrę pt. Śmierci z Mistrzem dwojakie gadania

Informacja o tym niezwykłym wydarzeniu: https://kultura.gazetaprawna.pl/artykuly/1160500,rozmowa-mistrza-polikarpa-odnaleziona.html

Podaje link do strony, na której można tę inscenizację obejrzeć:

Proszę przeczytać dialog pt. Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią

Podaje link do strony: http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/dialog_01.html

Można obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=zClp3Z2ZMuw

Proszę przeanalizować te średniowieczne utwory.

W II załączniku znajduje się krótki test, którego rozwiązanie powinno pomóc w zrozumieniu średniowiecznego tekstu. Proszę go na razie nie przesyłać, ale włożyć do teczki. Test, podobnie, jak inne w najbliższym czasie przesłane prace sprawdzające będzie stanowić podstawę do zaliczenia przedmiotu

Materiały pomocnicze:

http://old.al.uw.edu.pl/pliki/publikacje/elektroniczne/P.%20Stepien%20Madrosc%20w%20Rozmowie%20mistrza%20Polikarpa….pdf

Przedmiot uzupełniający kanon

(Kreacje diabła i czarownicy  w literaturze dawnej)

I ED-L+IIFP(N)-L

Zaliczenie na ocenę

Wyobrażenia zaświatów, historia piekła

Prosiłabym o przeczytanie Piekła Dantego, za dwa tygodnie prześlę Państwu prezentację dotyczącą przeczytanej lektury

Proszę przygotować opis Hadesu na podstawie filmu Odyseja. Proszę skorzystać z dostępnych Państwu źródeł dotyczących opisów zaświatów w literaturze klasycznej. Czy dostrzegacie Państwo jakieś podobieństwa z eschatologicznymi wyobrażeniami

Film Odyseja- fantasy, przygodowy. Adaptacja epopei  Homera w reżyserii

Andrieja Konczałowskiego

182. min. 1997.

https://www.cda.pl/video/317413417

Literatura polska do k. XVIII w.

I FP-L

egzamin

Skany materiałów ze Słownika literatury staropolskiej

Proszę czytać Nadobną Paskwalinę (poemat alegoryczny). W przyszłym tygodniu prześlę skan artykułu, który ułatwi zrozumienie symbolicznego przesłania tego utworu

Czy macie Państwo podręcznik Cz. Hernasa, Barok? Bo bez niego nie dacie rady przygotować tych zagadnień

Czytamy poezję J. A. Morsztyna ze zb. „Kanikuła” i Lutnia. Definicja konceptu oraz literatury ziemiańskiej: W. Potocki, Ogród nieplewiony i Moralia oraz W. Kochowski Niepróżnujące próżnowanie (trzeba wiedzieć z ilu części składa się ten zbiór i przeczytać po dwa utwory z każdej części)

Zagadnienia do opracowania ze wskazaniem rozdziałów w konkretnych opracowaniach

Podręcznik Cz. Hernas, Barok, Warszawa 1972 i nast. opracowania BN

Seminarium z literatury staropolskiej (licencjat)

III FP-L

Praca licencjacka

Materiały przesyłane mailowo, kontakt telefoniczny

Wiedza o lit. polskiej (W+K)

II JPPJN-L

Zaliczenie na ocenę

Pomoc przy opracowaniu: https://www.polskina5.pl/analiza_utworu_rozmowa_mistrza_polikarpa

Oraz: https://www.youtube.com/watch?v=ibV35He4YHI

Oraz obejrzeć inscenizację II cz. tego utworu, która została ostatnio odnaleziona przez W. Wydrę pt. Śmierci z Mistrzem dwojakie gadania

Informacja o tym niezwykłym wydarzeniu: https://kultura.gazetaprawna.pl/artykuly/1160500,rozmowa-mistrza-polikarpa-odnaleziona.html

Podaje link do strony, na której można tę inscenizację obejrzeć:

Proszę przeczytać dialog pt. Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią

Podaje link do strony: http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/dialog_01.html

Można obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=zClp3Z2ZMuw

Proszę przeanalizować te średniowieczne utwory.

W II załączniku znajduje się krótki test, którego rozwiązanie powinno pomóc w zrozumieniu średniowiecznego tekstu. Proszę go na razie nie przesyłać, ale włożyć do teczki.

KZO

Zaliczenie na ocenę

Wyobrażenia zaświatów, historia piekła

Prosiłabym o przeczytanie Piekła Dantego, za dwa tygodnie prześlę Państwu prezentację dotyczącą przeczytanej lektury

Proszę przygotować opis Hadesu na podstawie filmu Odyseja. Proszę skorzystać z dostępnych Państwu źródeł dotyczących opisów zaświatów w literaturze klasycznej. Czy dostrzegacie Państwo jakieś podobieństwa z eschatologicznymi wyobrażeniami

Film Odyseja- fantasy, przygodowy. Adaptacja epopei  Homera w reżyserii

Andrieja Konczałowskiego

182. min. 1997.

https://www.cda.pl/video/317413417O

KZO

historia diabła

Film

Materiały dotyczące historii diabła, zob. A. M. di Nola, Diabeł, przeł. I. Kania, Kraków 1997.

 


 

 

 

JAN ZALEWSKI 

jzalewski@uni.opole.pl  konsultacje: czwartek 10:00 – 11:30 przez Skype (Jan Zalewski)

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Graduate Seminar

2 MGR

EnglishPhilology

stacjonarne

praca pisemna

e-mail, Skype

Studenci przesyłają co czwartek część pracy mgr i otrzymują uwagi pisemne w piątek.

Dodatkowo mogą kontaktować się przez Skype.

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

Seminaria

Specialist Seminar 4

2 MGR

EnglishPhilology

stacjonarne

praca pisemna

e-mail, Skype

Studenci przesyłają co czwartek część pracy mgr i otrzymują uwagi pisemne w piątek.

Dodatkowo mogą kontaktować się przez Skype.


 

 

 

 

AGNIESZKA ZIENTARSKA

agazet@interia.pl

Nazwa przedmiotu

Rok/ kierunek/forma

Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia

Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY

(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?)
wraz z terminem realizacji

Wykłady

Ćwiczenia

Konwersatoria

NOWOCZESNE FORMY PODRÓŻOWANIA

II rok ANGLISTYKA w TURYSTYCE

Zaliczenie- zadania

Podane zostają poniżej tematy- materiały, zagadnienia, zadania do wykonania w postaci różnych form- zostaną przekazane na adres elektroniczny grupy

Problemy, procesy globalne a wyzwania, możliwości w turystyce 13.03.2020

e-mail

Couching travel czyli podróże z couchingiem

19.03.2020

e-mail

Podróże tematyczne- ekoturystyka, tanatoturystyka.

26.03.2020

e-mail

Filozofia chodzenia

2.04.2020

e-mail

Pielgrzymowanie jako stara i nowa forma doświadczania podróży

7.04.2020

zajęcia online- platforma zoom

Podróże ekstermalne, tematyczne

16.04

zajęcia online- platforma zoom bądź microsoft teams

Zagraniczny wolontariat,  projekty podróżnicze,

podróże wirtulane

23.04

zajęcia online-

platforma zoom bądź microsoft teams

 


Udostępnij post

Przejdź do treści