Termin |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Wykłady |
Konwersatoria/ Seminaria |
29.04-20.05 |
Dydaktyka języka polskiego: kształcenie językowe |
II FP(N) II LJPN-L |
analityczne ćwiczenie cząstkowe redakcja scenariusza lekcji (e-mail) |
1. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej. 2. Scenariusz lekcji (kształcenie kompetencji komunikacyjnych). |
|
29.04-27.05 |
Podstawy psycholingwistyki rozwojowej |
I LJPO |
Kolokwium (W) ćwiczenie cząstkowe (K) (e-mail) |
1. Akwizycja języka przez małe dziecko. 2. Fazy rozwoju języka. 3. Przyswajanie poszczególnych składników: 3a) dźwięki mowy i początki fonologii; 3b) rozwój słownika dziecka; 3c) rozwój gramatyki; 3d) rozwój systemu syntaktycznego. |
1. Akwizycja języka przez małe dziecko. 2. Fazy rozwoju języka. 3. Przyswajanie poszczególnych składników: 3a) dźwięki mowy i początki fonologii; 3b) rozwój słownika dziecka; 3c) rozwój gramatyki; 3d) rozwój systemu syntaktycznego. |
27.04-25.05 |
Seminarium licencjackie |
III LJPN-L |
praca lic. (fragm..) (S) (e-mail) |
praca lic. (fragm.) (e-mail) |
|
27.04-25.05 |
Grzeczność i agresja w języku |
KZO |
prezentacja (e-mail) esej (e-mail) |
1) Modele grzeczności językowej w innych kręgach kulturowych (prezentacja). 2) Agresja językowa w dyskursie publicznym. |
|
27.04-18.05 |
Jak mówić, by osiągnąć sukces |
KZO |
1) ćwiczenia cząstkowe (karta pracy 2) (e-mail) |
1) Wzorzec gatunkowy tekstu 2) Jak mówić, by nas słuchano? |
|
29.04-27.05 |
Etyka komunikacji |
I FP(KWP)-L II FP(KWP)-L III FP(KAU) |
esej (e-mail) |
1) Agresja językowa. 2) Agresja językowa w dyskursie publicznym |
|
29.04-27.05 |
Dydaktyka przedmiotowa SP |
I FP(N)-M |
redakcja scenariusza lekcji. |
Scenariusz lekcji wprowadzającej nowe pojęcie. |
|
29.04-27.05 |
PNJP-mówienie 3 |
JPPJN |
Egzamin |
1. Mieszkanie (rodzaj, położenie, wielkość mieszkania / domu; rodzaje pomieszczeń; wyposażenie mieszkania). 2. Miejsca (rodzaj, położenie i wielkość miejscowości; instytucje użyteczności publicznej; plan przestrzenny; zabudowa miejska i wiejska; miasto czy wieś). 3. Praca (miejsce pracy; nazwy zawodów; rodzaje pracy; prace i zarobki; warunki zatrudnienia; rynek pracy, prawo pracy). 4. Zdrowie i higiena osobista (samopoczucie; części ciała; stan zdrowia; choroby; wizyta u lekarza; apteka; dieta, zdrowy styl życia; wypadki; uzależnienia; choroby XXI wieku. |
|
29.04-27.05 |
Stylistyka wypowiedzi perswazyjnej i audiowizualnej |
II FP(N)-L |
ćwiczenia analityczne (e-mail) |
1. Język na sprzedaż. Skuteczność słów. Leksyka i frazeologia. 2. Gramatyczne środki perswazji. Fonetyka, fleksja, słowotwórstwo i składnia w tekstach promocyjnych. 3. Redakcja tekstu reklamowego. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
20.03. |
||||||
Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej |
II LOGOPEDIA Z JĘZYKIEM POLSKIM NAUCZYCIELSKA – L |
Wysyłanie w formie word oraz zdjęć wykonanych zadań |
Kontakt poprzez e-mail, telefon oraz messenger odsyłanie do stron, na których znajdują się filmy edukacyjne. Notatki z przesłuchanych zajęć z dysleksji, dysortografii oraz dysgrafii. W razie konieczności możliwość kontaktu z nauczycielem poprzez skype |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
PNJR |
III JB -L |
Zaliczenie na ocenę |
Pisma użytkowe (26.03. i 2.04. Microsoft Teams) |
|||
Praca z tekstem |
III JB -L |
Zaliczenie na ocenę |
„Внешняя торговля” (25.03., e-mail); Финансовые показатели фирмы (1.04. i 8.04.) |
|||
Kultura wypowiedzi w języku rosyjskim |
III JB -L |
Zaliczenie na ocenę |
Etykieta w biznesie (25.03., e-mail); Negocjacje (1.04. i 8.04. Microsoft Teams) |
|||
PNJR-gramatyka |
III JB -L |
Zaliczenie na ocenę |
Rekcja czasowników (26.03. i 2.04.) |
|||
Od lurkera do hejtera |
KZI |
Zaliczenie na ocenę |
Komunikacja internetowa (26.03., Microsoft Teams, ); Ironia i sarkazm w komunikacji internetowej (2.04.); Hejt i hejterzy – Microsoft Teams |
|||
Gramatyka praktyczna języka rosyjskiego |
I JB MGR |
Zaliczenie na ocenę |
Liczebnik – powtórka (26.03., Microsoft Teams); Strona czynna i bierna (2.04., Microsoft Teams) |
|||
Słownictwo |
II JOSP |
Zaliczenie na ocenę |
Przestępstwo. Zbrodnie. Kary (26.03. i 2.04), e-mail, Microsoft Teams) |
Nazwa przedmiotu | Rok/ kierunek/forma | Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia | Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY
(e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady | Ćwiczenia | Konwersatoria | Seminaria | |||
Rysunek i ilustracja | Rok I, Game studies | Przegląd zaliczeniowy na podstawie wykonanych prac na zadany temat | 07.05.2020
14.05.2020 21.05.2020 Microsoft Teams Tel. 509117889
|
|
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
Organizacja wydarzeń kulturalnych i festiwali |
II Kulturoznawstwo stacjonarne |
Praca zaliczeniowa |
On-line poprzez Messengera na Facebooku – nazwa stworzonej grupy: Organizacja wydarzeń kulturalnych i festiwali. Wszyscy studenci potwierdzili udział w grupie. Zajęcia tak jak w planie: każda środa o godz. 15:00. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
Praca z tekstem rosyjskim 4 |
II JB-L |
egzamin |
Kontakt Email i telefoniczny Przesłano materiały do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 23.03 i 30.03. |
|||
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 |
II JB -MGR |
Egzamin |
Kontakt Email i telefoniczny Przesłano teksty do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 23.03 i 30.03. |
|||
Praca z tekstem 2 |
II JB -MGR |
zaliczenie |
Kontakt Email i telefoniczny Przesłano teksty do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 23.03 i 30.03. |
|||
Regiony turystyczne świata 4 |
II JAT-L |
zaliczenie |
Kontakt Email i telefoniczny Przesłano teksty do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 29.03 |
|||
Badania naukowe |
I JB- MGR |
Kontakt Email i telefoniczny Przesłano materiały do samodzielnego opracowania i zadania do wykonania – termin 30.03. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
Descriptive grammar of English with elements of historical grammar – morphology |
1 EP stacjonarne |
ćwiczenia |
16/03/2020 A word and its parts: roots, affixes and their shapes (Moodle UO) 23/03/2020 A word and its forms: inflection (Moodle UO) 30/03/2020 A word and its relatives: derivation (Moodle UO) 06/04/2020 Word formation processes (Moodle UO) 20/04/2020 Derived nouns (Moodle UO, Zoom) 27/04/2020 Derived verbs (Moodle UO, Zoom) 04/05/2020 Derived adjectives (Moodle UO, Zoom) 11/05/2020 A word and its structure (Moodle UO, Zoom) 18/05/2020 A word and its structure (Moodle UO, Zoom) 25/05/2020 Productivity (Moodle UO, Zoom) |
|||
Vocabulary and structures |
1 MLA stacjonarne |
ćwiczenia |
17/03/2020 Noun, verb and adjective collocations (e-mail) 24/03/2020 Linking: result and causa (e-mail) 31/03/2020 Prepositional phrases; nouns and verbs with prepositions; fixed phrases (e-mail) 07/04/2020 Linking: purpose (e-mail) 21/04/2020 Talking about sources, data, cause and effect (e-mail) 28/04/2020 Linking: cause, purpose, concession (e-mail) 05/05/2020 Opinions and ideas (part 1) (e-mail) 12/05/2020 Linking: time (e-mail) 19/05/2020 Opinions and ideas (part 2) (e-mail) 26/05/2020 Linking: similarity and comparison (e-mail) |
|||
Academic writing |
1 MLA stacjonarne |
ćwiczenia |
17/03/2020 Exercises in documenting and quoting sources: in-text referencing. (e-mail) 24/03/2020 Paraphrase: introductory exercises (e-mail) 31/03/2020 Paraphrase: further exercises (e-mail) 07/04/2020 Definition (extended, contrastive, comparative): introductory exercises (e-mail) 21/04/2020 Definition essay (e-mail) 28/04/2020 Summary: introductory exercises (e-mail) 05/05/2020 Summary ctd. (e-mail) 12/05/2020 Summary (Who are smarter – boys or girls? or Are men born with power?) (in-class composition session) (e-mail) 19/05/2020 Summary: peer response session (students’ e-mail exchange session) 26/05/2020 Summary in-class writing (real time session) (Moodle UO/MS Teams) |
|||
Gramatyka języka angielskiego |
1 lingwistyka stosowana stacjonarne |
ćwiczenia |
17/03/2020 Present time (e-mail) 24/03/2020 Past time (e-mail) 31/03/2020 Future time (e-mail) 07/04/2020 Present perfect (e-mail) 21/04/2020 Passive 1 (e-mail) 28/04/2020 Passive 2 (e-mail) 05/05/2020 Conditionals (e-mail) 12/05/2020 Unreal time (e-mail) 19/05/2020 Modal verbs: present and future (e-mail) 26/05/2020 Modal verbs: past (e-mail) |
|||
Seminarium, pisanie akademickie |
3 JAT stacjonarne |
konwersatorium, ćwiczenia |
Konsultacja postępu prac licencjackich (e-mail) |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
11.03 2020 |
||||||
Metodyka diagnozy i terapii logopedycznej 2 |
3 rok Filologia polska |
Studenci pracują z materiałem online na podstawie przesłanej prezentacji -zostaną zapoznani z warsztatem logopedy i metodyką jego pracy. |
||||
18.03.20 |
||||||
Studenci poznają podstawowe procedury postępowania logopedycznego na podstawie wysłanej prezentacji: – diagnozowanie: w tym badanie sprawności interakcyjnych takich jak motoryka, wymowa, język, struktury pojęciowe, realizacja dialogu, realizacja wypowiedzi narracyjnych; analizę wyników badań specjalistycznych, prowadzenie wywiadu logopedycznego, badanie budowy i sprawności narządu artykulacyjnego; |
||||||
25.03.20 |
||||||
Studenci dokonują pisemnej analizy pacjenta z zaburzoną mową. |
||||||
1.04.20 |
||||||
studenci pracują na zestawie zadań – przesyłają wykonane zadania mailowo |
||||||
8.04.20 |
Studenci zapoznają się na podstawie prezentacji z programowaniem terapii: zasady budowania programu terapii, cele postępowania logopedycznego, strategie i metody postępowania, organizacja postępowania. |
Nazwa przedmiotu | Rok/ kierunek | Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
Tutorial PhD |
III rok |
The tutorial prepares the Ph.D. student to write their dissertation through discussions of selected material. Focus is on beginning the writing and research process. |
praca (fragm..) Konsultacja postępu prac (e-mail) 31.03, 01.04, 07.04, 08.04, 14.04, 15.04, 21.04, 22.04, 28.04, 29.04.2020 |
|||
Seminarium doktoranckie 6 | III rok |
1. Aktywność na zajęciach
2. Przygotowanie i prezentacja wyników badań
|
|
praca (fragm..) Konsultacja postępu prac (e-mail) 31.03, 01.04, 07.04, 08.04, 14.04, 15.04, 21.04, 22.04, 28.04, 29.04.2020 |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
|
JPPJN 2/3 2 KULT. (KAP) II JPPJN I KULT.-L |
ZAL. |
TEATR I KINO POLSKIE 1, TEATR I KINO POLSKIE 2, KZO: 15 – 31.03.2020/ e-mail: wojtowiczagn@wp.pl Tel. 698057051 Od 1.04 do odwołania: zajęcia także przez skype zgodnie z planem zajęć. Z moimi Studentami jestem w stałym kontakcie mejlowym (moje grupy mają na szczęście tzw. mejle grupowe) i telefonicznym. Ustaliliśmy zdalnie zadania do wykonania – wszyscy Studenci mają zaplanowane przeze mnie zajęcia. |
TEATR I KINO POLSKIE 1, HISTORIA I ESTETYKA SZTUKI WIDEO, TEATR I KINO POLSKIE 2, WIEDZA O TEATRZE: 15 – 31.03.2020/ e-mail: wojtowiczagn@wp.pl Tel. 698057051 Od 1.04 do odwołania: zajęcia także przez skype zgodnie z planem zajęć. Z moimi Studentami jestem w stałym kontakcie mejlowym (moje grupy mają na szczęście tzw. mejle grupowe) i telefonicznym. Ustaliliśmy zdalnie zadania do wykonania – wszyscy Studenci mają zaplanowane przeze mnie zajęcia. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/for ma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Uwagi |
|||
Wprowadzenie do badań językoznawczych |
II logopedia, II filologia polska. Forma zdalna |
Dyskusja Kolokwium |
1. Pogłębiamy wiedzę na temat Paradygmaty nauki i programy badawcze. Korzystamy z opracowań Daniela Słapka Paradygmaty jezykoznawstwa dzisiaj (tekst w załączeniu) lub tegoż rozdz. 2 monografii Rozważania metajęzykoznawcze; link: https://ifr.uni.wroc.pl/sites/ default/files/ds/26.04.rozwazania.pdf. 2. Temat: „Matajęzykoznawstwo jako dyscyplina lingwistyki” – załączam tekst wykładu z odesłaniami do literatury. |
|||
Socjologia języka i komunikacji |
I logopedia. Forma zdalna |
Dyskusja Kolokwium Prace pisemne |
Temat 1: Socjolekty. Zagadnienia ogólne. Temat 2: Charakterystyka wybranych socjolektów: 1. Język środowisk przestępczych. 2. Język sportu (sportowców i kibiców). 3. Socjolekty młodzieży i subkultur młodzieżowych. 4. Gwary zawodowe i środowiskowe (profesjolekty). 5. Socjolekt studentów. Podana literatura dostępma w sieci. Wskazana literatura dostępna w sieci. |
|||
Historia języka polskiego |
I filologia polska (mag.). Forma zdalna |
Dyskusja Kolokwium |
I. Podstawy rozwoju fleksji polskiej. II. Doba staropolska:
Materiały i wykaz literatury. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
General English – public speaking |
BAPP |
Studenci współpracują na platformie zdalnej Edmodo. Zadania publikowane są na Edmodo w odcinkach tygodniowych, wykonana przez studentów praca publikowana jest przez nich na tej samej platformie. Komunikacja odbywa się za pomocą wiadomości przesyłanych na Edmodo i emaili, planowane są również konferencje online organizowane za pomocą Skypa lub Discord. |
||||
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, s Skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
PNJR |
II JOSU |
Egzamin |
Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie 6.05. k Kadry firmy transportowej / spedycyjnej 13.05. Kto jest kim w firmie. Skład osobowy 20.05 Zasady doboru personelu. Wykształcenie i predyspozycje przyszłych pracowników. 27.05 Poszukiwanie pracy (ogłoszenia o pracy, kontakty z pracodawcą, 3.06. Napisanie CV i rekomendacji, rozmowa ze specjalistą ds. kadr 10.06 Powtórzenie materiału |
|||
Stylistyka tekstów pisanych |
II JOSU |
Zaliczenie |
Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie 7.05. Czasowniki ruchu 14.05. Pisownia samogłosek po szumiących i po ц. 21.05. Tryb rozkazujący czasownika 28.05. Czasowniki ruchu z przedrostkami 4.06. Pisownia nazw własnych. Pisownia skrótów oraz skrótowców 18.06. Powtórzenie materiału |
|||
PNJR |
III JOSU |
Egzamin |
Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie 6.05. Dokumenty transportowe 13.05. . Opakowanie i znakowanie towarów. 20.05. Transport towarów. 27.05. Magazynowanie towarów. 3.06. Ubezpieczenia: pracowników (medyczne, NNW, OC, AC);towarów 10.06. Powtórzenie materiału |
|||
PNJR |
II JOSP |
Egzamin |
Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie 9.05. Kadry firmy transportowej / spedycyjnej 16.05. Kto jest kim w firmie. Skład osobowy 23.05 Zasady doboru personelu. Wykształcenie i predyspozycje przyszłych pracowników. 30.05 Poszukiwanie pracy (ogłoszenia o pracy, kontakty z pracodawcą, 6.06. Ogłoszenia o pracy, kontakty z pracodawcą, napisanie CV i rekomendacji, rozmowa ze specjalistą ds. kadr 13.06 Powtórzenie materiału |
|||
Stylistyka tekstu pisanego w j. ros. |
II JOSP |
Zaliczenie |
Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie 8.05. Czasowniki ruchu 15.05. Pisownia samogłosek po szumiących i po ц. 22.05. Tryb rozkazujący czasownika 29.05. Czasowniki ruchu z przedrostkami 5.06. Pisownia nazw własnych. Pisownia skrótów oraz skrótowców 12.06. Powtórzenie materiału |
|||
Gramatyka j. ros |
I JOSP |
Zajęcia odbywają się zgodnie z rozkładem na Skypie 9.05.Rzeczowniki I, II deklinacji, 16.05. Rzeczowniki III deklinacji i pozadeklinacyjne (время, имя, путь); 23.05. Zaimki osobowe, dzierżawcze i wskazujące; zaimek себя i wyrażenie zaimkowe друг друга; Przysłówki miejsca i kierunku. 30.05 Przymiotniki miękko- i twardotematowe; |
||||
KZI – Gra o tron |
I JB |
zaliczenie |
Zajęcia odbywają się zgodnie z planem drogą mailową oraz na spotkaniach na Skypie. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
Wybrane zagadnienia z historii literatury polskiej (W+K) |
I LS-L |
Zaliczenie na ocenę |
Pomoc przy opracowaniu: https://www.polskina5.pl/analiza_utworu_rozmowa_mistrza_polikarpa Oraz: https://www.youtube.com/watch?v=ibV35He4YHI Oraz obejrzeć inscenizację II cz. tego utworu, która została ostatnio odnaleziona przez W. Wydrę pt. Śmierci z Mistrzem dwojakie gadania Informacja o tym niezwykłym wydarzeniu: https://kultura.gazetaprawna.pl/artykuly/1160500,rozmowa-mistrza-polikarpa-odnaleziona.html Podaje link do strony, na której można tę inscenizację obejrzeć: |
Proszę przeczytać dialog pt. Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią Podaje link do strony: http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/dialog_01.html Można obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=zClp3Z2ZMuw Oraz Skargę umierającego http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/skarga_umierajacego.html Proszę przeanalizować te średniowieczne utwory. W załączniku znajduje się fragment podręcz. T. Michałowskiej, Średniowiecze, Warszawa 1995 i nast . W II załączniku znajduje się krótki test, którego rozwiązanie powinno pomóc w zrozumieniu średniowiecznego tekstu. Proszę go na razie nie przesyłać, ale włożyć do teczki. Test, podobnie, jak inne przesłane w najbliższym czasie prace sprawdzające będą stanowić podstawę do zaliczenia przedmiotu |
Materiały pomocnicze: http://old.al.uw.edu.pl/pliki/publikacje/elektroniczne/P.%20Stepien%20Madrosc%20w%20Rozmowie%20mistrza%20Polikarpa….pdf |
|
Warsztaty badawcze literaturoznawcze |
II FP-L |
Zaliczenie na ocenę |
Podręcznik ̶ J. Starnawski, Warsztat bibliograficzny historyka literatury polskiej, Warszawa 2012. Przesyłam prezentację dotyczącą spisów bibliograficznych oraz elektroniczną wersję Bibliografii Nowego Korbuta Budzyk K (red.): Bibliografia literatury polskiej „Nowy Korbut”. Repozytorium Cyfrowe http://rcin.org.pl/ibl/Content/61253/WA248_80297_III-4042_nowy-korbut-13_o.pdf |
Zadanie –przygotowanie bibliografii oraz plik z przykładową pracą zaliczeniową do poprawienia (formatowanie pracy, akapity, niezaznaczone cytaty, źle zrobione przypisy, brak bibliografii) Plik II Proszę przygotować bibliografię dotyczącą twórczości Adama Asnyka Wypisać 4 tomiki poezji, 2 utwory przełożone z języka obcego, wydanie korespondencji, 4 artykuły, a także po dwa opracowania do każdego z nich Alternatywnie te same zadania do Henryka Sienkiewicza https://rcin.org.pl/Content/61258/WA248_80303_III-4042_nowy-korbut-17-3_o.pdf |
Udostępniam prezentację oraz skany potrzebnych materiałów pocztą mailową |
|
Wiedza o literaturze polskiej |
II JPPJN-L |
Zaliczenie na ocenę |
Pomoc przy opracowaniu: https://www.polskina5.pl/analiza_utworu_rozmowa_mistrza_polikarpa oraz: https://www.youtube.com/watch?v=ibV35He4YHI a także obejrzeć inscenizację II cz. tego utworu, która została ostatnio odnaleziona przez W. Wydrę pt. Śmierci z Mistrzem dwojakie gadania Informacja o tym niezwykłym wydarzeniu: https://kultura.gazetaprawna.pl/artykuly/1160500,rozmowa-mistrza-polikarpa-odnaleziona.html Podaje link do strony, na której można tę inscenizację obejrzeć: |
Proszę przeczytać dialog pt. Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią Podaje link do strony: http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/dialog_01.html Można obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=zClp3Z2ZMuw Proszę przeanalizować te średniowieczne utwory. W II załączniku znajduje się krótki test, którego rozwiązanie powinno pomóc w zrozumieniu średniowiecznego tekstu. Proszę go na razie nie przesyłać, ale włożyć do teczki. Test, podobnie, jak inne w najbliższym czasie przesłane prace sprawdzające będzie stanowić podstawę do zaliczenia przedmiotu |
Materiały pomocnicze: http://old.al.uw.edu.pl/pliki/publikacje/elektroniczne/P.%20Stepien%20Madrosc%20w%20Rozmowie%20mistrza%20Polikarpa….pdf |
|
Przedmiot uzupełniający kanon (Kreacje diabła i czarownicy w literaturze dawnej) |
I ED-L+IIFP(N)-L |
Zaliczenie na ocenę |
Wyobrażenia zaświatów, historia piekła Prosiłabym o przeczytanie Piekła Dantego, za dwa tygodnie prześlę Państwu prezentację dotyczącą przeczytanej lektury |
Proszę przygotować opis Hadesu na podstawie filmu Odyseja. Proszę skorzystać z dostępnych Państwu źródeł dotyczących opisów zaświatów w literaturze klasycznej. Czy dostrzegacie Państwo jakieś podobieństwa z eschatologicznymi wyobrażeniami |
Film Odyseja- fantasy, przygodowy. Adaptacja epopei Homera w reżyserii Andrieja Konczałowskiego 182. min. 1997. https://www.cda.pl/video/317413417 |
|
Literatura polska do k. XVIII w. |
I FP-L |
egzamin |
Skany materiałów ze Słownika literatury staropolskiej Proszę czytać Nadobną Paskwalinę (poemat alegoryczny). W przyszłym tygodniu prześlę skan artykułu, który ułatwi zrozumienie symbolicznego przesłania tego utworu |
Czy macie Państwo podręcznik Cz. Hernasa, Barok? Bo bez niego nie dacie rady przygotować tych zagadnień |
Czytamy poezję J. A. Morsztyna ze zb. „Kanikuła” i Lutnia. Definicja konceptu oraz literatury ziemiańskiej: W. Potocki, Ogród nieplewiony i Moralia oraz W. Kochowski Niepróżnujące próżnowanie (trzeba wiedzieć z ilu części składa się ten zbiór i przeczytać po dwa utwory z każdej części) Zagadnienia do opracowania ze wskazaniem rozdziałów w konkretnych opracowaniach Podręcznik Cz. Hernas, Barok, Warszawa 1972 i nast. opracowania BN |
|
Seminarium z literatury staropolskiej (licencjat) |
III FP-L |
Praca licencjacka |
Materiały przesyłane mailowo, kontakt telefoniczny |
|||
Wiedza o lit. polskiej (W+K) |
II JPPJN-L |
Zaliczenie na ocenę |
Pomoc przy opracowaniu: https://www.polskina5.pl/analiza_utworu_rozmowa_mistrza_polikarpa Oraz: https://www.youtube.com/watch?v=ibV35He4YHI Oraz obejrzeć inscenizację II cz. tego utworu, która została ostatnio odnaleziona przez W. Wydrę pt. Śmierci z Mistrzem dwojakie gadania Informacja o tym niezwykłym wydarzeniu: https://kultura.gazetaprawna.pl/artykuly/1160500,rozmowa-mistrza-polikarpa-odnaleziona.html Podaje link do strony, na której można tę inscenizację obejrzeć: |
Proszę przeczytać dialog pt. Rozmowa mistrza Polikarpa ze śmiercią Podaje link do strony: http://staropolska.pl/sredniowiecze/poezja_swiecka/dialog_01.html Można obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=zClp3Z2ZMuw Proszę przeanalizować te średniowieczne utwory. W II załączniku znajduje się krótki test, którego rozwiązanie powinno pomóc w zrozumieniu średniowiecznego tekstu. Proszę go na razie nie przesyłać, ale włożyć do teczki. |
||
KZO |
Zaliczenie na ocenę |
Wyobrażenia zaświatów, historia piekła Prosiłabym o przeczytanie Piekła Dantego, za dwa tygodnie prześlę Państwu prezentację dotyczącą przeczytanej lektury |
Proszę przygotować opis Hadesu na podstawie filmu Odyseja. Proszę skorzystać z dostępnych Państwu źródeł dotyczących opisów zaświatów w literaturze klasycznej. Czy dostrzegacie Państwo jakieś podobieństwa z eschatologicznymi wyobrażeniami |
Film Odyseja- fantasy, przygodowy. Adaptacja epopei Homera w reżyserii Andrieja Konczałowskiego 182. min. 1997. https://www.cda.pl/video/317413417O |
||
KZO |
historia diabła |
Film Materiały dotyczące historii diabła, zob. A. M. di Nola, Diabeł, przeł. I. Kania, Kraków 1997. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
Graduate Seminar |
2 MGR EnglishPhilology stacjonarne |
praca pisemna |
e-mail, Skype Studenci przesyłają co czwartek część pracy mgr i otrzymują uwagi pisemne w piątek. Dodatkowo mogą kontaktować się przez Skype. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) wraz z terminem realizacji |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
Seminaria |
|||
Specialist Seminar 4 |
2 MGR EnglishPhilology stacjonarne |
praca pisemna |
e-mail, Skype Studenci przesyłają co czwartek część pracy mgr i otrzymują uwagi pisemne w piątek. Dodatkowo mogą kontaktować się przez Skype. |
Nazwa przedmiotu |
Rok/ kierunek/forma |
Sposób weryfikacji realizacji efektów kształcenia |
Metody i formy realizacji zajęć w czasie KWARANTANNY (e-mail, skype, Moodle, telefon, inne jakie?) |
|||
Wykłady |
Ćwiczenia |
Konwersatoria |
||||
NOWOCZESNE FORMY PODRÓŻOWANIA |
II rok ANGLISTYKA w TURYSTYCE |
Zaliczenie- zadania |
Podane zostają poniżej tematy- materiały, zagadnienia, zadania do wykonania w postaci różnych form- zostaną przekazane na adres elektroniczny grupy Problemy, procesy globalne a wyzwania, możliwości w turystyce 13.03.2020 Couching travel czyli podróże z couchingiem 19.03.2020 Podróże tematyczne- ekoturystyka, tanatoturystyka. 26.03.2020 Filozofia chodzenia 2.04.2020 Pielgrzymowanie jako stara i nowa forma doświadczania podróży 7.04.2020 zajęcia online- platforma zoom Podróże ekstermalne, tematyczne 16.04 zajęcia online- platforma zoom bądź microsoft teams Zagraniczny wolontariat, projekty podróżnicze, podróże wirtulane 23.04 zajęcia online- platforma zoom bądź microsoft teams |
Wydział Filologiczny
plac Kopernika 11,
45-040 Opole
Uniwersytet Opolski
plac Kopernika 11a
45-040 Opole
Rektorat
tel.: 77 541 59 03
Biuro Kanclerza
tel.: 77 541 60 70
NIP: 754-000-71-79
Regon: 000001382