Podstawowe informacje dotyczące pracy zdalnej – w tym wykorzystania Dysku UO, Moodle oraz Microsoft Teams – znajdują się na stronie Centrum Informatycznego pod adresem Praca zdalna.
Zespół Help Desk wspomaga pracowników Wydziału Filologicznego w pracy zdalnej. Pomoc zespołu polega na:
odpowiadaniu na bieżące pytania drogą mailową;
konsultowaniu problemów podczas spotkań online (zob. zakłdakę Moodle i Teams: konsultacje online);
umieszczaniu materiałów instruktażowych w wypadku złożonej natury pytań i zgłaszanych problemów (Materiały instruktażowe);
odpowiadaniu na ogólne, często zadawane pytania w formie FAQ (zob. zakładkę FAQ).
Konsutlacje online przeznaczone są wyłącznie dla pracowników UO.
Daniel Borysowski Czwartek, 08:45–09:30 Link do konsultacji
Jak spotkać się ze studentami na konsultacjach?
Jednym ze sposobów jest stworzenie zespołu, np. o nazwie „Konsultacje”, wygenerowanie kodu zespołu lub linku do kanału (np. Ogólnego) – zob. pytania poniżej – i przekazanie tych informacji studentom. Inny sposób zakłada, że studenci w godzinach konsultacji pracownika rozpoczną z nim rozmowę na Czacie (Czat >> Nowy czat >> Do: >> Imię i Nazwisko pracownika >> Dolna belka >> Wpisz nową wiadomość. Wysłanie jakiejkolwiek wiadomości, np. powitania, spowoduje stworzenie czatu z daną osobą i umożliwi np. połączenia audo czy wideo. Jeśli z daną osobą (wykładowcą lub studentem) prowadziliśmy już jakąkolwiek rozmowę, czat będzie dostępny na liście czatów po lewej stronie.
Jak zarchiwizować zespół?
Archiwizacji dokonujemy z widoku zespołów (ikona Zespoły na lewej pionowej belce) > trybik Więcej opcji (prawy górny róg przy przycisku Dołącz do zespołu lub utwórz nowy) > Zarządzaj zespołami > przy wybranym zespole > Archiwizuj zespół; archiwizacja pozwala na stworzenie aktywnego zespołu o identycznej nazwie.
Jak wygenerować kod zespołu?
Kod zespołu generujemy z poziomu zespołu (czyli na liście zespołów musimy wybrać interesujący nas zespół). Trzy kropeczki przy nazwie zespołu (albo w widoku głównym, albo nad listą kanałów ) > Zarządzanie zespołem > Ustawienia (w widoku głównym pod nazwą zespołu) > Kod zespołu > Przycisk Wygeneruj.
Jak wygenerować link do kanału?
Link do kanału generujemy z poziomu kanału (czyli po wybraniu odpowiedniego kanału wewnątrz zespołu; domyślny kanał to Ogólny) > Trzy kropeczki przy przycisku Rozpocznij spotkanie > Pobierz link do kanału > Przycisk Kopiuj.
Czy studenci mogą nagrywać zajęcia?
Prawami do nagrywania zajęć zarządza administrator aplikacji dla danej instytucji, czyli w naszym wypadku Centrum Informatyczne. Z założenia studenci nie powinni mieć praw nagrywania. Podobne wypadki należy zgłaszać do administratora (czyli CI).
Nie działa moja kamera. Co robić?
Ustawienia urządzeń zewnętrznych są dostępne w panelu Ustawienia (do głównych ustawień aplikacji wchodzimy z poziomu ikony Teams na pasku systemowym) > Urządzenia > Kamera. W wypadku ikony przekreślonego aparatu na szarym tle może pomóc wciśnięcie na klawiaturze klawisza F8 (czasami Fn + F8). W nowszych laptopach służy on do aktywowania/deaktywowania kamery.
Czy jest możliwe dzielenie zajęć na podgrupy (praca studentów w „pokojach”)?
Zajęcia praktyczne w MS Teams można prowadzić w podgrupach (podobnie jak robiliśmy to na zajęciach stacjonarnych). W tym celu możemy skorzystać z dodatkowych kanałów w ramach danego Zespołu. Oprócz kanału Ogólny możemy tworzyć inne, w każdym z kanałów możemy rozpocząć niezależne spotkanie i polecić studentom dołączenie do poszczególnych z nich w grupach (np. po 2, po 4, po 6 itd. osób). My, jako osoba nadzorująca, możemy przełączać się miedzy tymi kanałami (i prowadzonymi w nich spotkaniami), weryfikować stan pracy, komentować, dopowiadać, instruować, tak, jakbyśmy podchodzili do mniejszych grupek studentów na zajęciach stacjonarnych. Dołączenie do jednego spotkania powoduje „zawieszenie” naszej obecności w pozostałych, tzn. pozostałe podgrupy nie słyszą i nie widzą, co mówimy/robimy na innych spotkaniach (na innych kanałach).
Kanały można również wykorzystywać do prowadzenia tych samych zajęć w różnych grupach / na różnych kierunkach (np. dla Przedmiotu X tworzymy 4 kanały – Język polski z językiem niemieckim, Filologia romańska od podstaw, Język biznesu GR A, Język biznesu GR B – i na tych kanałach prowadzimy spotkania / konwersacje oddzielnie dla każdej grupy / każdego kierunku.
Uniwersytet Opolski przywiązuje dużą wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy internetowe Uczelni. W celu optymalizacji usług, umożliwienia prawidłowego funkcjonowania i zapisywania ustawień poszczególnych użytkowników, strony internetowe Uniwersytetu Opolskiego wykorzystują tzw. cookies (z ang. ciasteczka). Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwis do przeglądarki internetowej użytkownika na urządzeniu końcowym (komputer, smartfon, tablet, itp.). W tym miejscu możecie Państwo podjąć decyzję dotyczącą typów plików cookies, które będą wykorzystywane w tym serwisie internetowym. Klikając Ustawienia możesz wybrać jakie cookies opcjonalne będą stosowane. Wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie zmieniając wybrane ustawienia. Klikając Zaakceptuj wszystko zgadzasz się na użycie plików cookie i podobnych technologii we wszystkich wskazanych poniżej celach. Możesz odrzucić stosowanie cookies opcjonalnych klikając Odrzuć wszystkie.
Więcej informacji:
Polityka prywatności